عصر خودرو

رویترز گزارش داد

مبادلات مالی بانک مرکزی پاکستان با ایران تسویه شد

عصر بازار- رویترز در گزارشی اعلام کرد: بانک مرکزی پاکستان همه مبادلات مالی بانکهای بازرگانی و موسسات مالی با ایران را تسویه کرده و راه برای ازسرگیری فعالیتهای تجاری دو جانبه که به دلیل سالها تحریم به مانع برخورده بود هموار شد.

مبادلات مالی بانک مرکزی پاکستان با ایران تسویه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد مطابق با تصمیم دولت فدرال برای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برداشته شدن تحریمها علیه ایران، بانک دولتی پاکستان برداشته شدن تحریمها و امکان انجام فعالیت‌های تجاری عادی در چارچوب قطعنامه مذکور را به همه بانکها و موسسات مالی ابلاغ کرده است.

    انتظار می‌رود برداشته شدن تحریمها و برقراری مجدد کانالهای بانکی میان پاکستان و ایران روابط تجاری و اقتصادی عادی میان دو کشور همسایه را احیا کند.

    طبق اعلام سازمان توسعه تجارت پاکستان، تجارت میان ایران و پاکستان از 1.32 میلیارد دلار در سال 2009-2008 به 431.76 میلیون دلار در سال 2011-2010 کاهش پیدا کرد.

    تشدید تحریمها علیه ایران قاچاق کالا بویژه محصولات نفتی را بسیار پرسود کرده بود. صادرات عمده پاکستان به ایران شامل برنج باسمانی، محصولات پلاستیکی، کاغذ و پرتغال و کالاهای وارداتی شامل گاز مایع، محصولات نفتی، ترانسفورمرهای برقی و میوه‌های خشک است.

    شبکه مبادلات جهانی سوئیفت در پی برداشته شدن تحریمها در ماه ژانویه، اوایل ماه جاری شماری از بانک‌های ایرانی را به سیستم خود مجددا متصل کرد و به آنها امکان داد مبادلات بین المللی با بانکهای خارجی را مجددا آغاز کنند.

    بانک‌های ایرانی در مارس سال 2012 که تحریمهای بین المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران وضع شدند از دسترسی به سوئیفت که سیستم ارتباطات مالی بین بانکی جهانی مستقر در بلژیک است محروم شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها