عصر خودرو

افزایش ۲ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۲ دلار افزایش یافت و در پایان معاملات به ۳۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

افزایش ۲ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بعد از افزایش قیمت های ناشی از اختلال در عرضه نفت و رشد وال استریت در سایه آمارهای قوی اقتصادی، سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کردند، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

    مدت کوتاهی پس از آنکه آمارها نشان داد که تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا برای دهمین هفته متوالی کاهش یافته، قیمت ها کاهشی شد. این خبر برای بازار نفت خبری مثبت بود، اما تجار و سرمایه گذاران همچنان به برداشت سود مشغول بودند و این موجب افت قیمت ها شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 19 سنت کاهش به 35 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این روز در مقطعی به 37 دلار رسید که بالاترین رقم از 5 ژانویه تاکنون بود.

    قیمت نفت خام آمریکا هم 29 سنت کاهش داشت و به 32 دلار و 78 سنت رسید.

    در این هفته، قیمت نفت برنت پس از 4 جلسه افزایش، بیش از 6 درصد برابر با 2 دلار رشد کرد. قیمت نفت خام آمریکا هم در این هفته 11 درصد رشد داشت که بالاترین رشد هفتگی از ماه اوت تاکنون بود.

    افزایش هفتگی قیمت نفت ناشی از آمارهایی بود که نشان می داد تولید نفت شیل کاهش یافته و تقاضا برای بنزین در آمریکا بالا رفته است. دیگر عامل افزایشی نشست حداقل 4 عضو مهم اوپک برای بحث درباره فریز تولید نفت است که برای اواسط ماه مارس برنامه ریزی شده است.

    روز جمعه، قیمت نفت ابتدا به دلیل انتشار خبرهایی درباره بروز مشکل در خطوط لوله انتقال نفت در عراق و نیجریه افزایش یافت. خرابی این دو خط لوله موجب کاهش 800 هزار بشکه ای عرضه نفت حداقل برای مدت 2 هفته خواهد شد. به گفته تحلیلگران این اختلال ها افزایش عرضه نفت ایران به بازار را خنثی خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها