عصر خودرو

معاون وزیر نیرو خبر داد

جهش صادرات برق در صورت اعلام نرخ خوراک نیروگاه‌های صادراتی

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ایران پتانسیل بالایی برای صادرات برق دارد. تا اگر نرخ گاز خوراک نیروگاه‌ها برای بخش خصوصی که تصمیم به صادرات برق دارند توسط دولت و با همکاری وزارت اعلام شود صادرات برق با یک جهش روبه رو می‌شود.

جهش صادرات برق در صورت اعلام نرخ خوراک نیروگاه‌های صادراتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هوشنگ فلاحتیان با بیان این‌که در حال حاضر قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: صادرات برق در این شرایط یک مزیت نسبی برای کشور محسوب می‌شود.

    به گفته وی با صادرات برق می‌توانیم پایداری شبکه برق را با ظرفیت‌سازی جدید اضافه کنیم همچنین می‌توان از این طریق ارتباطات را با کشورهای همسایه تقویت کرد.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به دیگر مزیت‌های صادرات برق خاطر نشان کرد: از این طریق می‌توان مناسبات سیاسی را بهبود بخشید و برای کشور درآمدهای ارزی بسیاری را به ارمغان آورد.

    فلاحتیان ادامه داد: اگر بتوانیم ایران را از نظر تامین برق انرژی کشورهای پیرامون هاب منطقه کنیم قطعا می‌توانیم درآمدهای میلیاردی را برای کشور داشته باشیم.

    وی با بیان این‌که این مساله می‌تواند اقتصاد برق را ساماندهی و زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت را تامین کند، اظهار کرد: از این طریق می‌توانیم شهرک‌های صنعتی را به‌طور کامل برق‌رسانی کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها