عصر خودرو

قیمت نفت به ۳۵ دلار و ۱۱ سنت رسید

عصر بازار- در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱۸ سنت کاهش به ۳۵ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت نفت به ۳۵ دلار و ۱۱ سنت رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که گزارش های منتشر شده از نشست تولید کنندگان نفت برای فریز تولید، نتوانسته تجار را متقاعد کند که تلاش های کافی برای کنترل مازاد عرضه جهانی صورت گرفته است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.
    افت قیمت ها پس از آن اتفاق افتاد که قیمت نفت اواخر روز پنجشنبه به دلیل تقویت تقاضا برای بنزین در آمریکا و آنچه موسسه ای ان زد «امیدواری در طولانی مدت به اینکه اعضای اوپک بتوانند در زمینه عرضه هماهنگی کنند» خوانده بود، افزایش یافت.
    این امیدواری پس از آن ایجاد شد که گزارش هایی مبنی بر هماهنگی برخی کشورهای عضو اوپک (عربستان، قطر و ونزوئلا) و روسیه برای تشکیل جلسه در ماه مارس برای بحث در خصوص فریز تولید در سطح ماه ژانویه منتشر شد.
    اما این افزایش در روز جمعه تداوم نداشت، زیرا برآورد تجار این بود که فریز تولید موجب کاهش عرضه ای که موجب افت 70 درصدی قیمت نفت شده، نخواهد شد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت کاهش به 35 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم با 5 سنت کاهش به 33 دلار و 2 سنت رسید.
    یک تاجر بلندپایه نفتی گفت: «فریز تولید در سطح ماه ژانویه، یعنی زمانی که تولید بازار بیش از یک میلیون بشکه بالاتر از سطح نیاز مصرف کنندگان بود، به هیچ وجه از مازاد عرضه در بازار نخواهد کاست. در واقع با توجه به اینکه ایران از ماه ژانویه شروع به بازگشت به بازار کرده، این امر وضعیت مازاد عرضه را تشدید خواهد کرد.»
    به رغم مازاد عرضه، این هفته تقاضای قوی برای بنزین به ویژه در آمریکا موجب شد که قیمت ها اندکی تقویت شود.
    ویانه لای، تحلیلگر نفتی در بانک ملی استرالیا گفت: «این ایده که تقاضا برای بنزین در حال افزایش است نشان می دهد که شاید افت قیمت نفت در حال تشویق مصرف بیشتر این فرآورده نفتی است.»

    برچسب ها