عصر خودرو

خبرهای انتخابات دلار را تکان داد

عصر بازار- درحالی بازار طلا و ارز در آخرین روز هفته روند صعودی را مانند یکی دو روز قبل از آن طی کرد که فعالان حاضر در این بازار معتقدند نتیجه انتخابات باز هم تکانه هایی را به قیمت ها وارد خواهد کرد.

خبرهای انتخابات دلار را تکان داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت دلار که از اواسط هفته مدار صعودی را طی می کرد در آخرین روز هفته در مدار 3500 تومان درجا زد این درحالیست که ترمز گرانی دلار از 2 هفته گذشته کشیده شده بود.

    فعالان حاضر در بازار ارز معتقدند خبرهای انتخاباتی در افزایش قیمت ها بی تأثیر نبوده است؛ یکی از صراف های با سابقه خیابان فردوسی در همین ارتباط می گوید: شنبه بعد از انتخابات احتمالاً شاهد تکانه های جدیدی در بازار خواهیم بود.

    صراف دیگری نیز می گوید: اخبار مربوط به بدهی دولت به بانک ها و نوسانات قیمت نفت هم از دیگر دلایل افزایش قیمت دلار در بازار بوده است.

    اما یکی دیگر از صراف های خیابان فردوسی می گوید وقتی دلار از 3700 تومان به 3400 تومان رسید می دانستیم که این کاهش قیمت دوام نخواهد داشت و باردیگر قیمت ها صعودی می شود.

    صراف ها و دلار فروش های فردوسی معتقدند بعد از آنکه نتایج انتخابات مجلس تا فردا شب (جمعه) مشخص شود بازهم تغییراتی در قیمت ها خواهیم داشت.

    این افراد درحالی این گمانه زنی را تکرار می کنند که می گویند ورود جناح چپ و راست در انتخابات مجلس به راحتی می تواند در تغییرات قیمتی بازار ارز اثر گذار باشد.

    درحالی که قیمت ها در بازار مدار صعودی را پیش گرفته ولی گزارش های دریافتی از صرافی ها حکایت از افزایش خرید و فروش ارز در بازار دارد. صراف ها می گویند مردم اکثراً در حال خرید دلار هستند و بازار این روزها شلوغ شده است هر چند قیمت در مرز 3500 تومان درجا می زند.

    به گزارش تسنیم، صرافی‌های خیابان فردوسی پنجشنبه هر دلار آمریکا را با قیمت 3499 تومان،‌ یورو را با قیمت 3878 تومان به متقاضیان فروختند.

    گفتنی است، افزایش قیمت در بازار ارز درحالی طی روزهای اخیر بار دیگر اتفاق می افتد که حسن روحانی 24 بهمن در بین بانکی ها و در مجمع بانک مرکزی به ولی الله سیف دستور داد تا ثبات را به بازار ارز برگرداند.

    در بخشی از سخنان روحانی که در بخش های خبری رسانه ملی پخش شد؛ روحانی خطاب به سیف گفت: "هر وقت به بانک مرکزی می گوییم دلار را ارزان کنید، انگار می خواهند از جیب خودشان پول بدهند"

    روحانی البته این را گفت که نرخ دلار قابل قبول بود ولی یک مقدار باید پایین بیاید و ادامه داد: "در این دولت فهمیدیم دو چیز خیلی سخت است، یکی وقتی به بانک مرکزی می گوییم قیمت دلار را پایین بیاور، مثل اینکه میخواهد جیب خود پول پرداخت کند، خیلی برایش سخت است؛ دوم اینکه به دستگاه های دولتی که می گوییم بنگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنید، می گویند جان حاضریم بدهیم ولی بنگاه را نه."

    رئیس جمهور البته تأکید کرد که هر چند این دو کار سخت است ولی انجام می شود و در ادامه دستور تک نرخی شدن ارز را به بانک مرکزی داد و گفت اگر شد تا 6 ماهه اول سال آینده اگر نه در 6 ماهه دوم باید این مهم عملی شود.

    کنایه روحانی به سیف نشان داد که بانک مرکزی تمایلی به کاهش قیمت دلار ندارد و از همین رو حتی به دستورات رئیس جمهوری نیز عمل چندانی نمی کند! البته این برداشتی آزاد از سخنان روحانی در جمع مدیران بانک مرکزی است.

    برچسب ها