عصر خودرو

شایعات کار دست بازار فولاد داد

عصر بازار- افزایش قیمت فولاد در روزهای پایانی هفته باعث تعجب اغلب فعالان بازار شد ولی ممکن است با رشد قیمت دلار و عقب نشینی بسیاری از فروشندگان به صورت آرامی ادامه یابد.

شایعات کار دست بازار فولاد داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد نیوز، در روزهای پایانی این هفته شاهد جهش غیرمنتظره قیمت فولاد در بازار داخلی بودیم تا جایی که با بسته شدن برخی کانال‌های فروش، اغلب تولیدکنندگان و یا فروشندگان اصلی از اعلام قیمت خودداری کرده که همین ویژگی باعث شد تا قیمت بسیاری از انواع مصنوعات فولادی با شتابی بیشتر وارد فاز صعود شود.

    این در حالی است که به گفته فعالان این بازار، رخداد خاصی در این بازار اتفاق نیفتاده ولی ورود برخی سرمایه‌های سرگردان و البته امید به رشد قیمت‌ها در روزهای پایانی سال باعث شد تا سفته‌بازی در بازار فولاد جانی تازه به خود بگیرد.

    هنوز اغلب فعالان این بازار از ذکر دلایل رشد قیمت‌ها خودداری می کنند، زیرا رخداد بنیادین خاصی در این بازار به وقوع نپوسته ولی رشد قیمت‌ها نیز قابل کتمان نیست. در روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم میلگرد از انواع مختلف آن البته در فاصله دو یا سه روز کاری بین 50 تا 100 تومان افزایش نرخ داشته که این ادعا در ابتدای هفته برای اغلب افراد قابل باور نبود ولی نهایتاً محقق شد.

     شایعات مهمی در روزهای اخیر در این بازار بر سر زبان‌ها افتاده؛ از جمله ورود نقدینگی از بازار ارز یا بازارهای مشابه به بازار فولاد ، رشد تقاضا در روزهای پایانی سال ، کاهش نرخ سود بانکی ، افت جدی حجم تولید در صنایع نوردی در کنار دپوی تولیدات در کارخانجات بزرگ هرچند که تمام و کمال وارد بازار نشده است و بسیاری موارد دیگر که شاید بتوان این مطالب را دلایلی برای جهش قیمت‌ها به شمار آورد. با توجه به رویکرد برخی از فعالان بازار این روند رو به رشد نیز تقویت شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها