عصر خودرو

مسیر آینده نفت و طلا

عصر بازار- روند شاخص‌های کلیدی در بازارهای بین‌المللی در اقتصادهای داخلی هم موثر بوده و فعالان اقتصادی نیز از این حیث در انتظار حرکت آتی بازارها هستند.

مسیر آینده نفت و طلا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، از این رو موسسات معتبر جهانی همواره در تلاش هستند تا بتوانند تصویری از آینده این بازارها ارائه دهند. بر این اساس پیش‌بینی‌های میان‌مدت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. بر مبنای گزارش‌های دو نهاد معتبر اوپک و بانک جهانی درمورد سرنوشت میان مدت نفت، قیمت جهانی این کالا تا اواسط سال 2016 به کاهش ادامه خواهد داد؛ اما سپس روند صعودی گرفته وسالانه 5 تا 10 دلار افزایش را تجربه خواهد کرد. هر دو نهاد معتقدند افزایش تولید نفت ایران از سال 2017 آغاز خواهد شد و در سال 2016 ایران تنها ذخایر انباشته خود را به فروش خواهد رساند. به‌علاوه پیش‌بینی‌های بانک جهانی و یکی از معتبرترین بانک‌های اروپایی نشان از نوسانات قیمت طلا و مقاومت این فلز در کوتاه‌مدت دارد؛ اما هردو نهاد پیش‌بینی کرده‌اند که این مقاومت در هم شکسته و روند قیمتی این فلز نزولی خواهد شد. به‌دلیل تاثیر متقابل نرخ بهره فدرال رزرو و بورس آمریکا در بازار طلا پیش‌بینی‌های میان‌مدتی در مورد این دو بازار نیز ارائه شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها