عصر خودرو

مدیرعامل توانیر اعلام کرد:

برنامه‌ایران-روسیه‌برای‌ ترانزیت‌برق/زمستان صادرات،تابستان واردات

عصر بازار- مدیرعامل توانیر با اشاره به برنامه تبادل و ترانزیت برق بین ایران و روسیه، گفت: زمستان‌ها برق به روسیه صادر و تابستان‌ها برق از این کشور وارد می‌کنیم.

برنامه‌ایران-روسیه‌برای‌ ترانزیت‌برق/زمستان صادرات،تابستان واردات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، آرش کردی در تشریح برنامه‌های جدید توسعه صنعت برق ایران، گفت: صنعت برق برای توسعه به سرمایه گذاری های جدید توسط بخش خصوصی و خارجی نیاز دارد.

    مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه افزایش 30 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، تصریح کرد: بر این اساس به ازای اضافه شدن هر یک مگاوات به ظرفیت تولید برق باید پنج مگاوات به ظرفیت شبکه انتقال اضافه شود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر ظرفیت نصب شده برق ایران به بیش از 74 هزار مگاوات و ظرفیت انتقال به 324 هزار مگاوات افزایش یافته است، اظهار داشت: علاوه بر این هم اکنون پیک مصرف برق کشور به بیش از 50 هزار مگاوات رسیده است.

    کردی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه تجارت برق و انرژی در کشور، تاکید کرد: در توسعه تجارت در کنار افزایش صادرات، ترانزیت برق با کشورهای همسایه هم در دستور کار قرار گرفته است.

    مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تبادل برق بین ایران و روسیه یکی از برنامه های جدید توسعه تجارت برق و انرژی کشور است، تبیین کرد: در شرایط فعلی اوج مصرف برق در ایران فصل تابستان و در روسیه زمستان بوده که این اختلاف در پیک مصرف می‌تواند به توسعه تبادلات برقی بین دو کشور کمک کند.

    وی همچنین از اضافه شدن 400 پست جدید به ظرفیت پست‌های برق کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این طراحی، ساخت و راه‌اندازی 312 پست جدید فوق توزیع و انتقال در برنامه گنجانده شده استو

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها