عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر

پیش بینی‌ها در بازار طلا محقق نشد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت دلار نقش تعیین کننده‌ای در قیمت طلا دارد، بیان کرد: پیش بینی‌های گذشته در اسفندماه محقق نشده و با توجه به شرایط مسائل اقتصادی تاثیر بیشتری نسبت به مسائل سیاسی در تعیین نرخ اونس جهانی دارد.

پیش بینی‌ها در بازار طلا محقق نشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، روز گذشته ارزش اونس جهانی در حالی ارزانی خود را جبران کرد و به ارزش 1220 دلار بازگشت که نرخ طلای خام 18 عیار با توجه به این افزایش به بیش از 100 هزار تومان در هر گرم رسید.

    در دو هفته گذشته با رشد اونس جهانی نرخ طلای خام 18 عیار و هر قطعه سکه تمام بهار مرز نرخ‌های روانی خود را شکستند که این موضوع در شرایط روز گذشته تکرار نشد زیرا ارزش هر قطعه سکه تمام بهار تا مرز روانی 1 میلیون تومان 12 تا 15 هزار تومان فاصله داشت، البته نرخ‌های حال حاضر سکه تمام از فاصله اندک ارزش سکه با مرز روانی یک میلیون تومانی دارد.

    در رابطه با دلایل عدم گذر نرخ سکه از مرز روانی یک میلیون تومان رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت دلار نقش تعیین کننده‌ای در قیمت طلا دارد، بیان کرد: پیش بینی‌های گذشته در اسفندماه محقق نشده و با توجه به شرایط مسائل اقتصادی تاثیر بیشتری نسبت به مسائل سیاسی در تعیین نرخ اونس جهانی دارد.

    محمد کشتی آرای  با بیان اینکه، در اقتصاد ایران عامل مثبتی مبنی بر کاهش دامنه نوسان نرخ دلار ایجاد شده است، اظهار کرد: در گذشته پیش بینی می‌شد روزهای منتهی به شب عید سال نو نرخ دلار به قیمت‌های بالایی دست پیدا کند اما در حال حاضر این پیش بینی‌ها محقق نشد و این موضوع نشان از میل نرخ دلار به ثبات را نشان می‌دهد.

    او با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر تحلیل‌ها و پیش بینی‌ها دستخوش تغییر شده است، ادامه داد: در چند ماه اخیر احتمال داده می‌شد ارزش اونس جهانی با رفع بحران‌های سیاسی روند نزولی به خود بگیرد اما شواهد در حال حاضر چیز دیگری نشان داده و با رفع بحران‌های سیاسی ارزش این فلزگرانبها روند صعودی به خود گرفته است،‌که نشان از آن دارد که عوامل اقتصادی بر اونس جهانی تاثیر بیشتری داشته است.

    وی در رابطه به عوامل اقتصادی تاثیرگذار بر ارزش اونس جهانی گفت: از مسائل اقتصادی می‌توان به ارزش سهام در بازارهای بورس آمریکا وآسیا و شاخص‌های اقتصادی آمریکا اشاره کرد.

    کشتی‌آرای یادآور شد: بر خلاف دو هفته گذشته که ارزش سکه تمام مرز روانی یک میلیون تومان را شکست، تقاضایی در بازار وجود ندارد و شاخص‌های تاثیرگذار اقتصادی بیشترین تاثیر را بر نرخ اونس داشته‌اند.

    او افزود: ظرف دو روز گذشته افزایش اونس جهانی به میزان 20 دلار،‌تاثیر به سزایی بر قیمت طلا و سکه داشته که اگر روند صعودی اونس اندکی ادامه یابد نرخ سکه به یک میلیون تومان خواهد رسید که نمی‌توان این موضوع را به صورت قطع تائید کرد زیرا در ساعات پایانی روز چهارشنبه و اوایل روز پنجشنبه نرخ‌‌های تاثیرگذار اقتصادی در آمریکا اعلام می‌شود و قیمت دلار در این شرایط برای تعیین قیمت طلا بسیار تعیین کننده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها