عصر خودرو

ادامه حمایت نفتی کشورها از ایران؛

عمان: ایران باید از اجرای طرح فریز نفتی مستثنی شود

عصر بازار- پس از نیجریه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک، عمان هم خواستار مستثنی شدن ایران از اجرای طرح «فریز نفتی» شد و گفت: تحریم به صادرات نفت ایران آسیب زده و افزایش تولید نفت حق این کشور است.

عمان: ایران باید از اجرای طرح فریز نفتی مستثنی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پس از حمایت نیجریه از عدم «فریز» بشکه های نفت ایران، عمان هم افزایش تولید و صادرات نفت توسط ایران را حق مسلم کشورمان در دوران پساتحریم اعلام کرد.

    «محمد بن حمد الرمحی» وزیر نفت و گاز عمان با اعلام اینکه به دلیل آسیب دیدن صادرات نفت ایران از تحریم‌های غربی، این کشور می تواند از توافق احتمالی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای افزایش ندادن تولید نفت مستثنی شود، گفت: یک راه حل این است که به ایران فرصت داده شود که تولید خود را بازسازی کند؛ تصمیم گیری درباره این مسئله، به عهده کشورهای عضو اوپک است.

    این عضو کابینه دولت عمان با تاکید بر اینکه در صورت دستیابی به توافق، این کشور حاضر است 10 درصد از تولید نفت خود را کاهش دهد، اظهار داشت: عمان یک کشور غیر عضو اوپک آماده بوده که آماده است که با اوپک همراه شود.

    «امانوئل ایبه کاچیکو» وزیر انرژی نیجریه هم هفته جاری در اظهارنظری مشابه با بیان اینکه افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها حق ایران است، گفته است: بشکه‌های نفت ایران نباید مشمول اجرای طرح فریز نفتی شوند.

    در همین حال بیژن زنگنه وزیر نفت هم از طرح «فریز نفتی» به عنوان یک جوک یاد کرد و با تاکید بر اینکه تولید نفت ایران متوقف نمی‌شود، برنام‌ های جدید افزایش تولید طلای سیاه در کشور را در قالب اجرای برنامه ششم توسعه اعلام کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها