عصر خودرو

بورس لندن و دویچه با هم ادغام می شوند

عصر بازار- بورس لندن در حال اتمام مذاکرات برای ادغام با بورس دویچه آلمان است.

بورس لندن و دویچه با هم ادغام می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، لندن برای ادغام با بورس دویچه آلمان آماده است و برای این معامله مبلغ 21 میلیارد پوند نیز کنار گذاشته است .

    بر اساس این گزارش، سخنگوی بورس لندن در روز سه شنبه اعلام داشت که با همتای آلمانی خود در حال مذاکره بر سر جزئیات ادغام تمامی سهام است.

    با این ادغام بزرگ، دویچه بورس آلمان دارنده 54.4 درصد از سهام این بازار جدید خواهد شد و بورس لندن نیز سهم 45.6 درصدی در این بازار خواهد داشت اما هیأت مدیره به صورت مساوی از دو بورس دویچه و لندن انتخاب خواهند شد.

    سخنگوی بورس لندن در این خصوص اشاره داشت: هیأت مدیره و مدیران دو بورس آلمان و لندن به اتفاق، معتقدند که این ادغام موجب ایجاد یک بازار پیشرو در اروپا خواهد شد و به راحتی می تواند هر دو بازار را همپوشانی کند. به این ترتیب لندن موجب تقویت صنایع ضعیف آلمان خواهد شد و آلمان هم از موقعیت لندن برای ارتقا صنایع خود بهره می برد .

    سابق بر این هم این دو بورس در سال 2000 میلادی قصد ادغام داشتند اما جریانات پیش آمده به وسیله یکی از رقیبان، این معامله را بر هم زد و موجب شد بورس لندن پیشنهاد 1.3 میلیارد پوندی بورس دویچه را رد کند.

    این در حالی است که، پس از اعلام توافق بر سر ادغام جدید که رویترز چند روز پیش آن را علنی کرده بود قیمت سهام در بورس لندن با رشد 17 درصدی به ارزش 9.5 میلیارد پوند رسید و بورس دویچه هم با رشد 7 درصدی قیمت سهام شرکت های خود مواجه شد و ارزش این بازار نیز از 12 میلیارد پوند فراتر رفت.

    خاویر رولت، مدیر عامل بورس لندن و کاستن کینگته رئیس بورس دویچه آلمان هر دو علاقه زیادی برای این ادغام دارند در حالی که مدیر عامل بورس لندن سال گذشته اعلام کرده بود که برای ادغام با یک رقیب بزرگ آماده است.

    بورس لندن سال گذشته با خرید شرکت تسویه و پایاپای LCH بورس لندن را توسعه داد تا از این پس تمام فعالیت های تسویه و پایاپای اوراق مشتقه نیز به صورت همزمان و زیر نظر بورس لندن صورت بگیرد .

    بورس لندن این ادغام را یک اقدام بزرگ تاریخی در راستای ایجاد رقبای جدید و کاهش هزینه های جاری دانست .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها