عصر خودرو

مدرس خیابانی:

در تامین گندم خودکفا می‌شویم

عصر بازار- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از افزایش خرید تضمینی گندم خبر داد و پیش بینی کرد که میزان خرید تضمینی با افزایش نسبت به سال گذشته به حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تن برسد و از نظر گندم مصرفی خودکفا شویم.

در تامین گندم خودکفا می‌شویم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی از خرید تضمینی هفت میلیون تن گندم خبر داد و گفت: این عدد نسبت به سال گذشته بالغ بر هشت درصد افزایش داشته است. همچنین به لحاظ ارزشی رقم خرید تضمینی گندم 58 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته که یعنی به این میزان گران‌تر شده است.

    وی با بیان اینکه 80 درصد پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است، پیش بینی کرد که میزان خرید تضمینی نسبت به سال گذشته افزایش یابد و به حدود 9 تا 10 میلیون تن برسد و از نظر گندم مصرفی خودکفا شویم.

    این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر برخورد با سوء استفاده‌گران در بخش تولید یا عرضه با هدف گران‌فروشی، تصریح کرد: امسال تمرکز ما با نظارت بر انبارها و مراکز نگهداری کالا است.

    سرپرست وزارت صمت همچنین با اشاره به افزایشی بودن آمارهای تولیدی کشور، گفت: کالای اساسی به وفور در کشور وجود دارد و در حالی که بندرها و فروشگاه‌ها مملو از کالا است، افزایش تولید به افزایش عرضه و تعادل در قیمت‌ها کمک می‌کند.

    به گزارش ایسنا، مدرس خیابانی دو روز پیش هم با تاکید بر برخورد با گران‌فروشان، گفته بود که در حال حاضر کالا به وفور وجود دارد و تغییرات قیمت کالاها ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است و نه گران‌فروشی.

    بررسی  وضعیت تورم در تیر ماه در آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که  هزینه خانوارها نسبت به خرداد امسال و تیر ماه سال گذشته افزایش داشته است؛ به طوری که تورم ماهانه رشد 4.4 درصدی داشت و تورم نقطه به نقطه (تیر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل) نیز با رشد 4.4 درصدی به 26.9 درصد رسیده بود که این تغییر  در قیمت کالاهای خوراکی ملموس است.

    آمار کالاهای تولیدی نیز حاکی از افزایش تولید 10 کالا از بین 22 کالای منتخب صنعتی است که بیشترین افزایش تولید هم به ماشین لباس‌شویی اختصاص دارد.

    برچسب ها