عصر خودرو

سفیر ایران در سنگاپور:

ایران و سنگاپور موافقتنامه متقابل حمایت از سرمایه گذاری امضا می کنند

عصر بازار- ایران و سنگاپور هفته آینده در تهران موافقتنامه متقابل تشویق و حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور را امضا می کنند.

ایران و سنگاپور موافقتنامه متقابل حمایت از سرمایه گذاری امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، گروهی مرکب از 67 تن از مدیران شرکت های بزرگ سنگاپوری به سرپرستی 'تئو سیونگ سنگ' رییس فدراسیون تجارت و 'اس.ایسواران' وزیر صنعت و تجارت این کشور روز جمعه وارد کشورمان می شوند تا مذاکراتی با مقامات ایران برای توسعه مناسبات پس از اجرای برجام و لغو تحریم ها انجام دهند.
    اعضای این هیات تجاری که بلافاصله پس از اجرای برجام و صدور دستورالعمل بانک مرکزی سنگاپور و برداشته شدن تمامی موانع تحریمی و آزادشدن تبادلات پولی – بانکی به تهران سفر می کنند ضمن بازدید از صنایع مختلف کشورمان به ویژه مراکز نفتی، پتروشیمی و بندری در بندرعباس، با دیگر مجموعه های بزرگ تجاری و صنعتی ایران از جمله صندوق بازنشستگی، شستــا، صنایع کشتی سازی، گردشگری، داروسازی و ده ها شرکت و موسسه تولیدی و تجاری مذاکره می کنند.
    'جواد انصاری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور، امضای 'موافقتنامه متقابل تشویق و حمایت از سرمایه گذاری در دو کشور' را از برنامه های هیات سنگاپوری در تهران اعلام کرد وگفت که این موافقنامه را سه شنبه آینده 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و 'اس.ایسواران' وزیر صنعت و تجارت سنگاپور امضا می کنند.
    وی همچنین اعلام کرد وزیر سنگاپوری در دیدارهای جداگانه با 'محمدرضا نعمت زاده' و 'علی ربیعی' وزیران صنعت، معدن و تجارت و کار، تعاون و امور اجتماعی پیرامون آینده روابط و توسعه همکاری صنعتی و تجاری دو کشور گفت وگو می کند.
    انصاری از دیگر برنامه های هیات سرمایه گذاری و بازرگانی سنگاپور در ایران را بازدید از بندرعباس و تجهیزات بندری و اسکله تخلیه و بارگیری و مذاکره با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و امور دریائی اعلام کرد.
    سنگاپور با داشتن مدرن ترین تجهیزات بندری و سرعت تخلیه و بارگیری یکی از پیشرفته ترین بنادر جهان شناخته می شود.
    گروهی از اعضای هیات تجاری سنگاپور همچنین با مدیران شرکت های کشتیرانی ایران دیدار و یادداشت تفاهم همکاری با مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضا خواهد شد.
    سابقه روابط سیاسی ایران و سنگاپور به حدود 48 سال قبل بازمی گردد و دو کشور تاکنون دارای سفرای غیرمقیم بوده اند که سفیر کشورمان امیدوار است در آینده نزدیک شاهد گشایش سفارتخانه های مقیم در دو پایتخت باشیم.
    حجم مبادلات ایران و سنگاپور که از آن به عنوان نخستین رقیب سوئیس در زمینه بانکی و ذخایر پولی در جهان نام برده می شود در سال های اخیر با توجه به اعمال تحریم های ناعادلانه غرب کاهش یافت.
    ارزش مبادلات دو کشور در سال 2012 میلادی از مرز پنج میلیارد و 500 میلیون دلار نیز گذشت، اما با اعمال تحریم های ظالمانه غرب این رقم بسرعت کاهش یافت و سال گذشته به 500 میلیون دلار رسید.
    انصاری معتقد است این حجم از مبادلات تجاری برای دو کشور با ظرفیت های عظیم ، بسیار اندک و غیرقابل پذیرش است.
    وی گفت: اکنون با لغو تحریم های تحمیلی، سنگاپوری ها با اشتیاق وصف ناپذیری عزم خود را برای ورود به بازار اقتصادی کشورمان جزم و ظرف دو ماه گذشته تعداد زیادی از بنگاه ها و موسسات اقتصادی آن کشور از برخی نقاط کشورمان بازدید و برای سرمایه گذاری و مشارکت در تعدادی از طرح های زیرساختی از قبیل شهرک های علمی – فناوری و صنعتی، هتل سازی، داروسازی و صنایع پزشکی اعلام آمادگی کرده و گام های مؤثری برداشته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها