عصر خودرو

چراغ هشتمین عرضه اولیه فرابورس روشن شد

عصر بازار- شرکت نیروگاهی توسعه مسیر برق گیلان با عرضه ۶ درصد از سهام خود در بازار دوم و کشف قیمت ۲۴ هزار ریالی هر سهم از امروز به طور رسمی به جمع ناشران فرابورسی پیوست.

چراغ هشتمین عرضه اولیه فرابورس روشن شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فرابورس ایران در هشتمین روز از مردادماه از هشتمین عرضه اولیه سهام در سال 99 رونمایی کرد.

    شرکت توسعه مسیر برق گیلان دارای چهار میلیارد و 300 میلیون سهم است که از این میزان، تعداد 258 میلیون سهم معادل 6 درصد از سوی کارگزاری بانک سپه به عنوان مدیر عرضه روی میز فروش رفت.

    در این عرضه 5 میلیون و 222 هزار و 436 کد معاملاتی مشارکت کردند که حداکثر 51 سهم به هر یک از 5 میلیون و 197 هزار و 127 کد معاملاتی تخصیص یافت.

    از آنجا که مدتی است بخشی از سهام عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هدف تشویق سرمایه‌گذاران به حضور غیرمستقیم در بازار سهام اختصاص می‌یابد، شنبه 8 میلیون و 300 هزار سهم بگیلان به این صندوق‌ها تعلق خواهد گرفت و معاملات ثانویه این سهم نیز از شنبه 11 مردادماه در بازار دوم فرابورس آغاز خواهد شد.

    مدیرعامل توسعه مسیر برق گیلان در نشست خبری این شرکت، بگیلان را اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور معرفی کرده و گفته بود: نیروگاه توسعه مسیر برق گیلان به واسطه تعمیرات اساسی که از سال 90 و بعد از واگذاری استارت زده، توانسته دستاوردهای خوبی از کاهش مدت‌زمان خروج واحدها داشته باشد که در پی آن آمادگی تولید در این نیروگاه افزایش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که در سال 98 به رکورد 9/9 میلیارد کیلووات ساعت آمادگی خالص رسیده‌ایم در حالی که این رقم در سال 97 به میزان 3/9 بوده است.

    به گفته محمود احمدیان نیروگاه بگیلان در حال حاضر دارای 6 واحد گاز و 3 واحد بخار با ظرفیت اسمی جمعا بیش از 1305 مگاوات است.

    لازم به ذکر است از ابتدای سال 99 تاکنون نمادهای معاملاتی «صبا»، «غگیلا»، «پیزد»، «آریا»، «بخاور»، «وپویا» و «رافزا» در بازارهای اول و دوم فرابورس عرضه اولیه شده‌اند و امروز هشتمین عرضه سهام این شرکت نیروگاهی با موفقیت در بازار دوم فرابورس رقم خورد.

    برچسب ها