عصر خودرو

مراسم عرضه اولیه در تالار شیشه‌ای

سهام ۱۲ شرکت، در راه ورود به بازار سرمایه

عصر بازار- نائب رئیس هیئت مدیره بورس تهران: ۱۲ شرکت در حال آماده سازی برای عرضه در بورس هستند، و پذیرش ۳۴ شرکت دیگر در حال بررسی است.

سهام ۱۲ شرکت، در راه ورود به بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  صداو سیما، محمودرضا خواجه نصیر در حاشیه مراسم عرضه اولیه افزود: شرکت‌هایی که عرضه اولیه می‌شوند منابع آن‌ها صرف سرمایه توسعه گرایانه می‌شود و تولیدکنندگان با عرضه سهام خود در بورس، علاوه بر توسعه اقتصادی، می‌توانند زمینه اشتغال و افزایش تولید را فراهم کنند.

    وی ادامه داد: براساس شاخص‌های کارآفرینی، با شریک کردن بخش‌های خصوصی در اقتصاد کشور، بسیاری از بخش‌های کشور گسترش می‌یابد.
    خواجه نصیر تصریح کرد: از ابتدای سال، 7 شرکت در بورس عرضه شدند و 12 شرکت دیگر نیز در حال آماده سازی برای عرضه هستند، ضمن اینکه پذیرش 34 پرونده نیز در حال بررسی است.

    وی اضافه کرد: بورس تهران با عرضه‌های اولیه از بازار سرمایه برای جهش تولید و جذب سرمایه تولیدکنندگان، استفاده می‌کند.

    بازار سرمایه، مهر شفافیت بر عملکرد تولیدکنندگان

    یک تولیدکننده گفت: تولیدکنندگان با عرضه سهام خود به مردم، عملکرد‌های خود را شفاف می‌کنند.

    مرتضی سلطانی در حاشیه مراسم عرضه اولیه بورس افزود: تولیدکنندگان با ورود به بازار سرمایه، مهر تاییدی بر عملکرد شفاف خود می‌زنند و اگر شفاف و درست کار کنند مسئولان و مردم، همه کمک می‌کنند تا تولید افزایش یابد.

    وی ادامه داد: بهترین بستر جهت تامین مالی برای تولیدکنندگان، بازار سرمایه است ضمن اینکه، زمینه اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

    این تولید کننده گفت: با تامین مالی از سمت بازار سرمایه و حضور مردم در این بازار، خط تولید کار افرینان داخلی افزایش می‌یابد.

    عرضه اولیه نماد غرز در تالار شیشه‌ای
    تعداد 192 میلیون سهم، معادل 12 درصد از سهام شرکت "صنعتی زر ماکارون" با نماد غزر، به روش ثبت سفارش در بورس تهران عرضه اولیه و کشف قیمت شد.
    امروز تعداد 160 میلیون سهم جهت عرضه به عموم و 32 میلیون سهم، برای عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری در روز معاملاتی شنبه مورخ 11 / 05 / 1399، جمعا معادل 12 درصد از سهام شرکت صنعتی زر ماکارون با نماد (غزر) به قیمت هر سهم, 39 هزار و 750 ریال، در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.
    همچنین با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران، تعداد شرکت‌های فعال در بورس به 340 شرکت رسید و به ارزش بازار, 63 هزارو 600 میلیارد ریال افزوده شد.

    برچسب ها