عصر خودرو

وزیر نفت:

٦٤ درصد نفت ایران تا سال ٩٩ در داخل فرآوری می‌شود

عصر بازار- وزیر نفت گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه ٦٣ تا ٦٤ درصد تولید نفت ایران در داخل کشور فرآورش می شود.

٦٤ درصد نفت ایران تا سال ٩٩ در داخل فرآوری می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، بیژن زنگنه در نشست تخصصی انرژی همایش تبیین برنامه ششم و نخستین برنامه اقتصاد مقاومتی در پاسخ به پرسشی درباره این که با توجه به ضرروت جلوگیری از خام فروشی چرا وزارت نفت تاکید بر افزایش سهم ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دارد، توضیح داد: سهم در اوپک به معنی سهم تولید است نه سهم صادرات، ایران هم اکنون همچون دیگر کشورها در این سازمان سهم تولید دارد.

    وی به افزایش تولید نفت در طول برنامه ششم توسعه اشاره کرد و با بیان این که طبق برنامه قرار است تولید نفت و میعانات گازی به ٥,٣ میلیون بشکه در روز برسد، افزود: قرار است از این مقدار یک میلیون بشکه میعانات گازی و همچنین ٢.٣ میلیون بشکه نفت خام برای فرآورش به پالایشگاهها اختصاص یابد و این بدان معناست که در پایان برنامه ششم توسعه ، ٣.٣ میلیون بشکه از نفت تولیدی کشور در داخل فرآوری می شود.

    زنگنه افزود: تا پایان برنامه ششم ٦٣ تا ٦٤ درصد تولید نفت ایران در داخل کشور فرآورش می شود.

    وزیر نفت سپس به ارزش یک میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال ١٣٧٦ اشاره کرد و با بیان این که این رقم در سال ٩٤ به ١٨ میلیارد دلار رسیده است، یادآور شد: این رقم در سال ٩٦ به ٢٢ و در پایان برنامه ششم به ٤١ میلیارد دلار می رسد که جهش عظیمی است.

    وی تصریح کرد: جهش دوم پتروشیمی به بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که عدد بزرگی است.

    زنگنه با این توضیحات در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در این نشست تصریح کرد: این نشان می دهد که وزارت نفت برای جلوگیری از خام فروشی گام بر می دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها