عصر خودرو

طی نهمین مرحله حراج اوراق بدهی دولتی اتفاق افتاد؛

فروش ۴۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی

عصر بازار- بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی را اعلام کرد و خبر از فروش ۴۴ هزار میلیارد طی این حراج و همچنین فروش این اوراق از طریق بورس در هفته جاری داد.

فروش ۴۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در نهمین مرحله از این حراج  اوراق بدهی دولتی، 10 بانک و صندوق سرمایه‌گذاری سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش 73.7 هزار میلیارد ریال ثبت کردند، که از این میان

    وزارت امور اقتصادی و دارایی با فروش 11.8 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد41» با نرخ بازده تا سررسید 18.9 درصد، 285 میلیارد ریال اوراق «اراد42» با نرخ بازده تا سررسید 19.9 درصد و 470 میلیارد ریال اوراق «اراد43» با نرخ بازده تا سررسید 20.7 درصد (در مجموع 12.6 هزار میلیارد ریال) موافقت کرد.

    به علاوه، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس، حدود 4.4 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد40» را با نرخ بازده تا سررسید 20.9 درصد و همچنین 17.3 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد41»، 6 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد42» و 3.8 هزار میلیارد ریال اوراق «اراد43» را در نرخ‌های کشف شده در حراج خریداری کردند.

    بر این اساس در مجموع، 44 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در روز سه‌شنبه 7 مردادماه توسط بانک‌ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه‌گذاران خریداری شد.

    طبق اطلاع کارگزاری بانک مرکزی مرحله دهم حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه،  روز سه‌شنبه 14 مردادماه 1399 اجرا می شود.

    برچسب ها