عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

۶۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با داخلی سازی لوله های نفتی

ضرورت تجمیع بهینه سفارشات پیمانکاران نفتی برای تنظیم برنامه تولید داخل

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از مجتمع لوله گستر اسفراین گفت: با اعتماد وزارت نفت به توان تولید داخلی حدود ۴۰ هزار تن انواع لوله های بدون درز جداری و جریانی در این مجموعه سفارش گذاری شده که با تولید آن ها از خروج بیش از ۶۰ میلیون یورو ارز جلوگیری می شود.

۶۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با داخلی سازی لوله های نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، امیر بیات با اشاره به اینکه ایدرو در مجتمع لوله گستر فناوری به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه خود، تجهیزات فنی و نیروی انسانی با مهارت برای تولید این لوله های خاص را دارا است؛ افزود: رویکرد وزارت نفت در تامین داخلی این اقلام موجب تحرک اقتصادی در این بخش می شود.

    سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواستار تجمیع بهینه سفارشات پیمانکاران نفتی برای تنظیم برنامه تولید، ارتقا بهره وری و کاهش ضایعات و نیز متعادل سازی مراحل تامین مالی برای تهیه مواد اولیه شد.

    بیات گفت: با عملیاتی شدن این قرارداد، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، هزینه تمام شده نهایی این میزان سفارش برای صاحبان کالا، حدود 450 میلیارد تومان ارزان تر خواهد بود.

    سرپرست سازمان ایدرو افزود: برای تامین شمش مورد نیاز کارخانه لوله گستر که از سوی مجتمع فولاد اسفراین تامین می شود، به 30 هزار تن آهن اسنفجی به عنوان مواد اولیه نیاز است که تامین آن از طرق مختلف با همکاری وزارت صمت و سایر بخش های مرتبط در حال انجام است.

    گفتنی است؛ دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین از شرکت های تحت پوشش سازمان ایدرو، به عنوان قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شوند.

    مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140 گونه فولاد آلیاژی را دارد.

    شرکت لوله گستر اسفراین نیز به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز در کشور مطرح است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو