عصر خودرو

اقتصاد انگلیس تا سال ۲۰۲۴ بهبود پیدا نمی‌کند

عصر بازار- اقتصاد انگلیس ممکن است تا سال ۲۰۲۴ نتواند به حد و اندازه قبل از تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا بازگردد.

اقتصاد انگلیس تا سال ۲۰۲۴ بهبود پیدا نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس پیش بینی و تحلیل های موسسه "ای وای آیتم کلاب"، اقتصاد انگلیس ممکن است تا سال 2024 نتواند به حد و اندازه قبل از تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا بازگردد.

    اقتصاددانان این مؤسسه، که برای پیش بینی از الگوی مشابه خزانه داری این کشور استفاده می کنند، همچنین اعلام کردند که نرخ بیکاری در انگلیس از 3.9 درصد به 9 درصد افزایش خواهد یافت.

    آنها همچنین تخمین می زنند که اقتصاد این کشور امسال شاهد رکود 11.5 درصدی باشد که این رقم بدتر از 8 درصد پیش بینی شده در ماه گذشته است.

    به گفته این اقتصاددانان، مصرف کنندگان انگلیسی محتاط تر از حد انتظار بوده اند، در حالی که سرمایه گذاری پایین در تجارت باعث کاهش رشد اقتصادی خواهد شد.

    در نتیجه، آنها اکنون پیش بینی می کنند که بهبود اقتصادی انگلیس پس از بحران مالی کرونا 18 ماه بیشتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود، طول بکشد.

    با این حال، آیتم کلاب می گوید هنوز روزهای اول است و اطلاعات مفید تازه در دسترس قرار گرفته اند.

    دولت انگلیس به منظور احیای اقتصاد در تلاش بوده است تا مالیات ها را کاهش دهد، از دستمزدها حمایت کند و مصرف کنندگان را برای هزینه کردن ترغیب کند.

    ماه گذشته ، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که می تواند 100 میلیارد پوند اضافی را وارد اقتصاد انگلیس کند تا به مبارزه با رکود "بی سابقه" ناشی از شیوع ویروس کرونا بپردازد.

    برچسب ها