عصر خودرو

بیت کوین برای اولین بار از آغاز ماه ژوئن به بالاتر از ۱۰ هزار دلار رسید

عصر بازار- بیت کوین پس از چندین هفته معامله با قیمت های پایین، در روز یکشنبه مرز ۱۰ هزار دلار را برای اولین بار از ابتدای ژوئن شکست و به ۱۰۲۰۰ دلار رسید.

بیت کوین برای اولین بار از آغاز ماه ژوئن به بالاتر از ۱۰ هزار دلار رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بیت کوین پس از چندین هفته معامله با قیمت های پایین، در روز یکشنبه مرز 10 هزار دلار را برای اولین بار از ابتدای ژوئن شکست.

    با وجود کاهش قیمت بیت کوین به خاطر رکود اقتصادی به وجود آمده از همه گیری ویروس کرونا، نصف شدن نرخ پاداش این ارز مجازی در یازدهم ماه مه صورت گرفت. یعنی پاداش استخراج بیت کوین از 12.5 به 6.25 سکه جدید کاهش یافت.

    نصف شدن نرخ پاداش بیت کوین بر عرضه این ارز مجازی تاثیر گذاشته و زمان مورد نیاز استخراج کنندگان را برای رسیدن به نقطه تعادل افزایش داده است.

    این سومین بار از زمان ایجاد بیت کوین در سال 2009 بود که نرخ این ارز نصف می شد. مورد اول در نوامبر سال 2012 و مورد دوم در جولای 2016 اجرا شد و قرار است مورد بعدی نصف کردن این ارز در مه 2024 انجام شود. هدف از این کار کنترل تورم است.

    برخی از سرمایه‌گذاران عقیده دارند که نصف شدن بیت کوین می‌تواند باعث کاهش جذابیت آن برای استخراج کنندگان باشد و باعث شود انگیزه کمتری برای تولید بیت کوین داشته باشند و به سراغ ارزهای دیجیتال دیگر بروند.

    بیت کوین در روز یکشنبه به بالاترین رقم 10200 دلار رسید.

    برچسب ها