عصر خودرو

آذربایجان تجارت نفت با ایران را از سر می‌گیرد

عصر بازار- مدیر بخش تجاری شرکت سوکار تریدینگ آذربایجان گفت، این شرکت به دنبال فعال سازی مجدد قراردادها با ایران و توسعه بازارهای جدید از نفت خام آمریکای شمالی تا گاز طبیعی در اروپاست.

آذربایجان تجارت نفت با ایران را از سر می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مدیر بخش تجاری شرکت سوکار تریدینگ آذربایجان گفت، این شرکت به دنبال فعال سازی مجدد قراردادها با ایران و توسعه بازارهای جدید از نفت خام آمریکای شمالی تا گاز طبیعی در اروپاست.

    از زمان لغو تحریم های ایران در ماه ژانویه، روابط ایران و آذربایجان در حال تقویت شدن است و روز سه شنبه، در جریان سفر الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، شرکت ملی نفت ایران و شرکت سوکار یادداشت تفاهمی را به امضا رساندند.

    آرزو آزیموف، مدیر شرکت سوکار تریدینگ گفت: «ما به شکلی فعالانه در منطقه دریای خزر مشغول تجارت با شرکت ملی نفت ایران بودیم تا زمانی که تحریم ها ما را وادار کرد تا چنین تحویل هایی را متوقف کنیم. پتانسیل عظیمی برای گسترش همکاری ها وجود دارد.»

    آزیموف افزود، سایر زمینه های همکاری شامل تجارت فرآورده های پالایشگاهی با ایران در خلیج فارس، یعنی جایی است که سوکار دارای تاسیسات ذخیره سازی در بندر فجیره امارات است. یک گزینه عرضه بنزین به ایران و خرید نفتا و ال پی جی از این کشور است.

    شرکت سوکار تریدینگ سال 2007 در ژنو تاسیس شد تا برای نفت و گاز آذربایجان بازاریابی نماید.

    آزیموف افزود، سوکار تریدینگ که در حال حاضر کمتر از 200 کارمند دارد، نقش خود را تا حدی متفاوت از شعبه های تجاری بسیاری دیگر از شرکت های نفتی ملی جهان تعریف کرده است.

    آزیموف گفت: «در حالی که بازار به سمت قراردادهای مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان متمایل شده، فضایی برای تجارت خانه ها وجود ندارد. ما باید به سمت مصرف کنندگان متمایل شویم. من شرکت خودمان را به عنوان یک ارائه دهنده خدمات می بینیم.»

    «ما به این نتیجه رسیده ایم که خرید و فروش ال ان جی خیلی جذاب نیست. بنابراین به دنبال گزینه های دیگر هستیم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها