عصر خودرو

کمیسیونر اقتصادی اروپا: پرداخت بسته کمک کرونایی اروپا از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ آغاز می شود

عصر بازار- کمیسیونر اقتصادی اروپا گفت پرداخت ها بسته کمک اقتصادی اتحادیه اروپاکه توسط رهبران این اتحادیه تصویب شد، از نیمه دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

کمیسیونر اقتصادی اروپا: پرداخت بسته کمک کرونایی اروپا از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، پائولو جنتیلونی، کمیسیونر اقتصادی اروپا گفت پرداخت ها بسته کمک اقتصادی اتحادیه اورپا که توسط رهبران این اتحادیه تصویب شد، از نیمه دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

    کشورها می توانند انتظار استفاده از یک دهم این برنامه تصویب شده را داشته باشند. با این حال جنتیلونی در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی «لاریپوبلیکا» افزود این اتحادیه باید منابع جدید نظیر مالیات دیجیتال و مالیات بر انتشار دی اکسید کربن برای بازپرداخت بدهی مشترک در سال های 2026 تا 2056 تصویب کند.

    کمیسیونر اقتصادی اروپا گفت: «در غیر این صورت، کشورها خود باید پول را بازپرداخت کنند زیرا اروپا توانایی بازپرداخت بدهی مشترک را ندارد.»

     رهبران اتحادیه اروپا سه شنبه 31 تیرماه پس از یک نشست ناآرام که تقریبا 5 روز به طول انجامید، به یک توافق تاریخی بر سر طرح محرک اقتصادی برای اقتصادهای صدمه دیده از کرونا رسیدند.

    این توافق راه را برای کمیسیون اروپا هموار کرد تا میلیاردها یورو در بازار سرمایه به نفع 27 کشور عضو افزایش دهد که این همبستگی در تقریبا چندین دهه از ادغام اروپا بی سابقه است.

    رهبران اروپایی امید دارند که 750 میلیارد یورو (857.33 میلیارد دلار) کمک مالی و بودجه مرتبط 1.1 تریلیون یورو در سال 2021-2017 به بدترین رکود این قاره از زمان جنگ جهانی دوم که پس از شیوع کرونا و تعطیلی اقتصادها اتفاق افتاد، کمک کند.(جزئیات بیشتر)

    نشست اتحادیه اروپا در بروکسل قرار بود تنها دو روز به طول انجامد، اما مذاکرات تا روز سه شنبه کشیده شد.

    این در حالی است که به نظر می رسد، مانع اصلی توافق بر سر بسته کمک اقتصادی اتحادیه اروپا پول نبوده باشد، بلکه یک جنگ بر سر حاکمیت سیاسی است.

    گانترام ولف، مدیر موسسه مطالعاتی بروگل در بروکسل به یورونیوز گفت: «مسئله در مورد پرداخت یا دریافت 5 یا 10 میلیارد بیشتر یا کمتر از سوی کشوری نیست. مسئله واقعا در مورد نفوذ به سیاست‌های ملی است که من فکر می‌کنم، اجتناب‌ناپذیر است.»

    «منظورم این است که زمانی‌که شما پول مشترک دارید، مجبورید در سیاست‌های ملی نفوذ کنید و این آن چیزی است که واقعا در معرض خطر قرار دارد.»

    برچسب ها