عصر خودرو

البدری:

ایران پاسخ به پیشنهاد توقف تولید را بعدا اعلام می‌کند

عصر بازار- دبیرکل اوپک می‌گوید: تهران و بغداد در حال حاضر در حال ارزیابی پیشنهاد توقف سطح تولید نفت خود هستند و تصمیم خود را بعدا اعلام خواهند کرد.

ایران پاسخ به پیشنهاد توقف تولید را بعدا اعلام می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالله سالم‌البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در جمع خبرنگاران گفت: ایران و عراق هم‌اکنون در حال شنیدن پیشنهادات هستند و بعدا پاسخ خواهند داد.

    دبیرکل اوپک اعلام کرد: کشورهای عضو این سازمان و خارج از این سازمان تمایل دارند برای پیدا کردن راه‌ حلی برای قیمت‌های در حال سقوط نفت همکاری کنند.

    بر اساس این گزارش و  به نقل از پایگاه خبری ان‌بی‌سی، عبدالله البدری، دبیرکل اوپک در کنفرانس سالانه آی‌اچ‌اس سراویک در هوستون آمریکا همچنین گفت: چرخه کنونی نفت با مشکلاتی در بخش عرضه مواجه است که اگر راه‌حلی پیدا نشود ممکن است این مشکلات چند سال طول بکشند.

    به رغم افزایش شش درصدی قیمت نفت در روزهای گذشته مازاد عرضه در بازار قیمت‌ها را طی یک سال اخیر حدود 50 درصد کاهش داده و نفت آمریکا نیز در سال جاری حدود 20 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

    البدری افزود: کمبود انبارهای نفتی نیز مشکل دیگری است که صنعت نفت جهانی با آن مواجه است.

    وی از آمریکا به دلیل تداوم واردات و ذخیره‌کردن نفت فراوان انتقاد کرد و گفت: آمریکا می‌خواهد صادرات داشته باشد، اما می‌خواهد در عین حال نفت وارد و انبار کند. این چیزی است که من نمی‌دانم چطور می‌توانیم با آن کنار بیاییم.

    البدری این سخنان را در شرایطی مطرح کرد که قیمت نفت در پی گزارش آژانس بین‌المللی انرژی افزایش داشت.

    آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در سال‌جاری 600 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

    همچنین آمارهایی که هفته گذشته منتشر شد حاکی از این است که تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح از دسامبر 2009 تاکنون رسیده است.

    دبیرکل اوپک گفت: از ایده توقف سطح تولید نفت حمایت می‌کند.

    وی گفت: اولین اقدامی که باید صورت بگیرد توقف تولید است. شاید اگر این اقدام موفقیت‌آمیز باشد ما بتوانیم اقدامات بیشتری را در آینده انجام دهیم. فکر می‌کنم این اولین اقدامی است که ما می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

    عربستان و روسیه هفته گذشته توافق کردند سطح تولید نفت خود را در سطوح ماه ژانویه متوقف کنند و وزیر نفت ایران از این طرح استقبال کرد اما نسبت به آن متعهد نشد و منابع ایرانی به خبرگزاری رویترز گفتند که متوقف کردن سطح تولید برای متعادل کردن بازار کافی نخواهد بود.

    قیمت نفت در سال جاری به دلیل نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه به شدت سقوط کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها