عصر خودرو

فرابورس از هفتمین عرضه اولیه امسال رونمایی کرد

کشف قیمت ۲۵۰۰ تومانی هر سهم رایان در بازار دوم

عصر بازار- روز جاری فرابورس ایران میزبان هفتمین عرضه اولیه خود در سال ۹۹ بود که طی آن ۱۵ درصد از سهام شرکت رایان هم‌افزا در بازار دوم معاملات به روش ثبت سفارش عرضه و هر سهم آن در نماد «رافزا» رقم ۲۵ هزار ریال کشف قیمت شد.

کشف قیمت ۲۵۰۰ تومانی هر سهم رایان در بازار دوم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، تعداد کل سهام شرکت رایان هم افزا 200 میلیون سهم است که از این میزان، 30 میلیون سهم معادل 15 درصد از کل سهام شرکت از سوی کارگزاری تدبیرگران فردا به عنوان مدیر عرضه در معرض فروش قرار گرفت.

    امروز چهارشنبه 25 تیرماه تعداد 26 میلیون سهم به عموم خریداران اعم از حقیقی و حقوقی عرضه شد و تعداد 4 میلیون سهم نیز میزان سهام قابل عرضه به صندوق‌هاست که شنبه بیست‌وهشتم تیرماه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قیمت 25 هزار ریال تخصیص می‌یابد.

    در جریان عرضه اولیه امروز در فرابورس تعداد 4 میلیون و 473 هزار و 785 کد معاملاتی مشارکت کردند که حداکثر 6 سهم به 4 میلیون و 454 هزار و 161 کد معاملاتی تخصیص می‌یابد.

    در هشتادمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه، مدیرعامل شرکت رایان هم افزا فعالیت اصلی این شرکت را تولید نرم‌افزارهای مورد نیاز کارگزاران بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها و ارائه خدمات ‏نرم‌افزاری عنوان کرده و گفته بود: این شرکت زیرساخت‌های نرم‌افزاری 55 درصد از کارگزاری‌های دارای مجوز معاملات برخط در کشور را ارائه می‌کند و 70 درصد شرکت‌هایی که مجوز سبدگردانی دارند و 75 درصد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیز از سرویس‌های رایان هم‌افزا استفاده می‌کنند.

    به این ترتیب در کمتر از 4 ماه فرابورس ایران از هفتمین عرضه اولیه خود رونمایی کرد تا خبر از سال پرعرضه‌ای برای بازار سرمایه بدهد. پیش از این بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، شیر پاستوریزه پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریا ساسول، بیمه زندگی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری پویا در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران عرضه شده بودند.

    برچسب ها