عصر خودرو

صبوری بازار سهام در کانال ۷۷ هزار تایی

شاخص بورس با رشد ۱۱۶ واحدی مثبت ماند

عصر بازار- بازار سهام امروز در حالی به کار خود پایان داد که شاهد رفتار محتاطانه و هوشمند معامله‌گران در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو بود بازاری که برای عبور از این دوره گذر ترجیح می‌دهد اندکی تأمل کند.

شاخص بورس با رشد ۱۱۶ واحدی مثبت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 4 اسفندماه 94 با رشد 116 واحدی روی رقم 77 هزار و 704 واحد ایستاد.

    شاخص کل هموزن اما امروز با افت 69 واحدی عدد 12 هزار و 793 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 30 واحدی به رقم 87 هزار و 379 واحد رسید. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 19 واحدی به عدد 53 هزار و 972 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 856 واحدی عدد 172 هزار و 364 واحد را برای خود ثبت کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با یک واحد افزایش عدد 828 واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملات سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 94 واحد، پتروشیمی جم با 61 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 57 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت خدمات انفورماتیک با 48 واحد، پشتیبانی کشتیرانی ج.ا.ا با 42 واحد و بانک ملت با 41 واحد کاهش، بالاتری تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 443 میلیارد و 640 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 577 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 130 هزار و 607 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پلاسکوکار سایپا، صنایع کاغذسازی کاوه،‌سایپا دیزل، کشاورزی و دامپروری مگسال، پتروشیمی فارابی، صنایع آذراب، فرآوری مواد معدنی ایران، لیزینگ ایران، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، کشتیرانی دریای خزر، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی  در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کاشی پارس، پتروشیمی آبادان، سایپا آذین، سرمایه‌گذاری سایپا، میدکو، صنایع سرما‌آفرین، سرمایه‌گذاری سپه، نفت پارس، حق‌ تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری سپه متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در نماد معاملاتی شرکت گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری ایرانیان شاهد جابه‌جایی 13 میلیون سهم از کد سهامدار حقیقی به کد سهامدار حقوقی روی رقم صفر تابلو بود، در نماد معاملاتی سخت‌آژند نیز امروز 9.5میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد و 800 میلیون تومان از کد سهامدار عمده حقوقی به کد شرکت‌های تابعه جابه‌جا شد.

    در نماد معاملاتی سهم‌های شاخص‌ساز بازار نیز امروز معاملات بلوکی سهامدار عمده در کنار بازارگردانی سهام مشهود بود.

    امروز در نماد معاملاتی ایران خودرو در حالی بیش از 185 میلیون سهم به ارزش بیش از 63 میلیارد تومان معامله شد که سهامدار حقوقی عرضه‌کننده 35 درصد از این حجم در بازار امروز بود.

    در گروه خودرویی‌ها امروز معامله‌گران بازار سهام در حالی با گام‌های محتاطانه‌ قدم برداشته‌اند که انتشار شایعات مختلف در هیأت مدیره سایپا مبنی بر برکنار شدن رئیس هیأت مدیره این شرکت باعث شد، تا زمزمه‌های مختلف در این گروه دامنه‌دار شود.

    در این باره عنوان می‌شود که نوروززاده رئیس هیأت مدیره سایپا که از مخالفان سرسخت واگذاری سهام پارس‌خودرو به شرکت فرانسوی رنو است، با غضب وزیر صنعت مواجه شده و باید تصمیم خود را برای ماندن و یا نماندن در این شرکت تا یکشنبه هفته آینده و همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی خودروسازان بگیرد.

    امروز معامله‌گران بازار سهام در حالی با هوشمندی به تابلو معاملات می‌نگریست که ترجیح می‌داد، روزهای آینده را فرصتی برای گذار از کانال تحمل نماگرهای بورسی پس از برگزاری انتخابات پیش رو بداند.

    از سوی دیگر از نظر چارتیست‌ها شاخص کل بورس در شرایطی قرار گرفته که می‌تواند طی یکسال آینده به نقطه تاریخی خود در قله 89 هزار واحدی دست یابد.

    بازار سهام امروز در گروه‌های دارویی، غذایی و برخی تک‌سهم‌های کوچک ترجیح داد تا نوسان‌گیری کند، تا پس از عبور از روزهای پیش رو عزم جدی برای پس گرفتن رکوردهای از دست رفته خود در دو سال گذشته جزم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو