عصر خودرو

۳مزیت ایران برای فروش نفت

امضای قراردادهای جدید فروش نفت به اروپا

عصر بازار- معاون وزیر نفت با تشریح سه مزیت و ویژگی ایران برای امضای قراردادهای جدید فروش نفت، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره متعهد به اجرا و پشتیبانی از قراردادهای صادرات نفت خام خود است.

امضای قراردادهای جدید فروش نفت به اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رکن‌الدین جوادی در تشریح مهمترین مزیت‌های نفت ایران برای خریداران و پالایشگران در نقاط مختلف جهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی و امنیتی دارای ثبات است و این ثبات منجر به افزایش اطمینان خاطر برای مشتریان، مصرف کنندگان و پالایشگران نفتی در بازار خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه ثبات امنیت سیاسی کشورها و اطمینان از عرضه پایدار و مطمئن نفت خام در بلند مدت مهمترین مولفه برای مصرف کنندگان نفت خام در بازار جهانی است، اظهار داشت: در کنار بالا بودن امنیت سیاسی، جمهوری اسلامی ایران نشان داده در طول سال‌های بحران که عمده ترین زمان جنگ تحمیلی بوده و حتی در سخت ترین شرایط تحریم ها همواره به قراردادهای فروش و صادرات نفت خام خود به شرکت‌ها و کشورها پایبند بوده است.

    معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه حتی در طول 8 سال جنگ تحمیلی و با وجود حملات دشمن به تاسیسات نفتی، ایران لحظه‌ای اجازه نداد تعهداتش انجام نشود یا صادرات نفت قطع شود، تصریح کرد: قابلیت و وفاداری به قرارداد یک شاخص مهم برای تمامی خریداران نفت بوده و قطعا این موضوع دومین مزیت ایران برای بازگشت به بازار نفت در دوران پسا تحریم است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تمامی مشتریان و پالایشگاه های نفت در نقاط مختلف جهان به دنبال متنوع سازی سبد تامین نفت و انرژی مورد نیاز خود در بلندمدت هستند، تاکید کرد: قطعا متنوع سازی تامین منابع نفت و انرژی می‌تواند ریسک مصرف کنندگان در قبال تحولات آتی بازار نفت را به حداقل کاهش دهد.

    جوادی با بیان اینکه ایران با در اختیار داشتن بیش از 157 میلیارد بشکه ذخایر قابل برداشت نفت خام برای چندین دهه می‌تواند یک تامین کننده و عرضه کننده پایدار و مطمئن نفت در جهان باشد، تاکید کرد: از سوی دیگر، پایین بودن هزینه تولید در کنار امنیت بالای تاسیسات نفتی ایران، با وجود برخی از فعالیت‌های تروریستی در سطح منطقه، خیال مصرف کنندگان برای امضای قراردادهای جدید نفتی با ایران را آسوده کرده است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد فروش چهار میلیون بشکه نفت خام ایران به شرکت‌های توتال فرانسه و دو شرکت روسی و اسپانیایی، خاطرنشان کرد: قطعا به زودی قراردادهای جدید دیگری برای افزایش صادرات نفت خام ایران با مشتریان امضا خواهد شد.

    امضای 15 میلیارد دلار قرارداد در نیمه دوم سال آینده

    جوادی همچنین در گفتگوی دیگری با اشاره به مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) گفت: برگزاری مناقصه‌های مربوط به IPC زمان بر است؛ ضمن اینکه باید این قراردادها اصلاح، تکمیل و تدوین نهایی شود.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود در اواخر نیمه دوم سال آینده ١۰ تا ١٥ میلیارد دلار قرارداد از محل IPC امضا شود، تصریح کرد: امضای این قرارداد به معنای جذب نیست و مدتی طول می کشد تا این منابع جذب شود.

    معاون وزیر نفت، افت طبیعی سالانه تولید نفت را حدود 7 تا 8 درصد اعلام کرد و افزود: براین اساس باید سرانجام روزانه از افت تولید ١,٥ میلیون بشکه نفت تا انتهای برنامه ششم توسعه جلوگیری کنیم که برای این کار ناگزیریم از روش‌های IOR، EOR و توسعه‌های تکمیلی بهره ببریم.

    این مقام مسئول درباره تولید صیانتی هم توضیح داد: معتقدیم توان تولید به ایران قدرت مانور و تصمیم در بازار را می‌دهد که بر این اساس کمیته‌های تخصصی در نفت با بررسی ظرفیت تولید و امکانات موجود به این نتیجه رسیدند که می‌توانیم با رسیدن به ظرفیت تولید ٤,٧ میلیون بشکه در روز هم تولید طولانی مدت داشته باشیم و هم این که آسیبی به مخازن خود وارد نکنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها