عصر خودرو

گزارش نشریه اسپانیایی ازصعود بورس تهران

عصر بازار- نشریه «فینانساس» در گزارشی نوشت که بازار بورس تهران پس از توافق اکنون صعود قابل توجهی داشته است.

گزارش نشریه اسپانیایی ازصعود بورس تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، فینانساس در ادامه گزارش خود نوشت : در حالی که بازارهای بورس جهانی در آغاز سال 2016 با مشکلات بی شمار ناشی از اخبار ناخوشایند چین، نفت و بی ثباتی جهان دست و پنجه نرم می کنند، بازار بورس تهران رشدی 20 درصدی را در ماه اخیر تجربه کرده است.

    این نشریه ادامه داد :پایان تحریم ها و بازگشت جمهوری اسلامی به صحنه اقتصاد جهانی نتایج شگرفی در بازار بورس بر جای گذاشته اند. بین 17 ژانویه زمانی که تحریم ها ملغی اعلام شد تا 16 فوریه، شاخص کلی بازار بورس تهران 16 درصد رشد داشته و اگر آن را با سال 2015 مقایسه کنیم، این رقم به بیست درصد می رسد.
    به گفته نشریه ارزش شرکتهایی که در بازار بورس تهران قرار دارند بالغ بر 112 میلیارد دلار است.
    فیناساس اشاره نمود: در نقطه مخالف بازار بورس تهران، تا هفدهم فوریه شاخص بورس «ایبکس 35 » که مجموعه 35 شرکت بزرگ اسپانیایی در بازار بورس این کشور می باشد، 12.6 درصد رشد معکوس داشته است.
    رسانه مذکور نوشت :همچنین در همین دوره زمانی میزان معاملات مالی در بازار بورس تهران از 50 میلیون دلار به بیش از 150 میلیون دلار در روز رسید.
    به گفته نشریه ، بر اساس آمار و شواهد، بازار بورس تهران همچنان به سیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها