عصر خودرو

رئیس صندوق بین المللی پول :

قیمت نفت مدتی بیشتر از حد انتظار پایین باقی خواهد ماند

عصر بازار- رئیس صندوق بین المللی پول با بیان این که قیمت نفت احتمالا برای مدتی طولانی تر از حد انتظار پایین باقی خواهد ماند گفت: کشورهای تولید کننده باید وابستگی درآمدی خود به نفت را کاهش دهند.

قیمت نفت مدتی بیشتر از حد انتظار پایین باقی خواهد ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت، قیمت نفت احتمالا برای مدتی طولانی تر از حد انتظار پایین باقی خواهد ماند.

    وی از کشورهای عرب تولید کننده نفت خواست تا هزینه ها را کاهش دهند.

    لاگارد در سخنانی که در ابوظبی ایراد شد گفت، مالیات بر ارزش افزوده باید در 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس اعمال شود. وی افزود، این اقدام در کنار اعمال مالیات بر درآمد شرکت ها و مالیات بر دارایی به افزایش درآمدهای این دولت ها کمک خواهد کرد.

    «نه تنها قیمت نفت نسبت به زمان اوج خود حدود دو سوم کاهش یافته، بلکه عوامل عرضه و تقاضا هم نشان می دهد که قیمت ها احتمالا برای دوره ای طولانی پایین باقی بماند.» این ایجاب می کند که کشورهای تولید کننده وابستگی درآمدی خود به نفت را کاهش دهند.

    قیمت نفت در سال گذشته 44 درصد کاهش یافت و عربستان را وادار کرد که هزینه های خود در بخش یارانه انرژی را کاهش دهد و فروش اوراق قرضه دولتی و سهام شرکت سعودی آرامکو را مد نظر قرار دهد. امارات نیز اقدام به کاهش یارانه سوخت کرده است.

    بانک ملی ابوظبی در گزارش چشم انداز 2016 خود اعلام کرد، قیمت نفت خام آمریکا در بقیه روزهای سال بین 25 تا 45 دلار در نوسان خواهد بود، «هرچند که کاهش بسیار موقتی به سمت 20 دلار هم امکان پذیر است.» این بانک همچنین گفته افت قمیت نفت موجب تحریک رشد تقاضا خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها