عصر خودرو

بازار سهام به دنبال فرصت خرید

شاخص کل بورس بار شد ۳۵۲ واحدی سبز‌پوش شد

عصر بازار- بازار سهام امروز شاهد گزارش‌ شوکه کننده در گروه خودرویی‌ها و انتشار برخی گزارش‌های مثبت در نمادهای معاملاتی پر بیننده بود. بازاری که امروز را بهترین موقعیت برای استفاده از فرصت خرید می‌دانست.

شاخص کل بورس بار شد ۳۵۲ واحدی سبز‌پوش شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 3 اسفندماه 94 با افزایش 352 واحدی به رقم 77 هزار و 587 واحد دست یافت.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 111 واحدی عدد 12 هزار و 863 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 739 واحدی روی رقم 87 هزار و 349 واحد ایستاد.

    شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 392 واحدی به عدد 53 هزار و 991 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افت 94 واحدی عدد 171 هزار و 508 واحد را به ثبت رساند.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 8 واحد رشد خود را به رقم 827 واحد رساند.

    امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت اصفهان با 68 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 61 واحد و بانک ملت با 59 واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 74 واحد، مخابرات ایران با 71 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 62 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 461 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 756 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 95 هزار و 591 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های زغال سنگ نگین طبس، بیمه پارسیان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، مهندسی تکنوتار، چرخشگر، الکتریک خودرو شرق، داروسازی اکسیر، سیمان بهبهان، سیمان خاش، سیمان غرب، سیمان فارس، سیمان فارس نو، سیمان قائن، سیمان سفید نی‌ریز، پتروشیمی شازند، نفت سپاهان، سالمین، بیسکویت گرجی، نوش مازندران، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، بالاست، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران از سوی ناظر بازار بازگشایی و در مقابل نماد شرکت‌های سیمان آرتا اردبیل و شرکت اعتباری کوثر مرکزی متوقف شدند.

    بنابر این گزارش، امروز در نماد معاملاتی میدکو 222 میلیون سهم به ارزش بیش از 64 میلیارد و 600 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده به طور بلوکی به کد حقوقی تابعه این شرکت منتقل شد.

    در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر نیز امروز 100 میلیون سهم به ارزش بیش از 25 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی جابجا کرد.

    در نماد معاملاتی بهمن لیزینگ نیز امروز بیش از 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

    امروز در نماد معاملاتی شرکت توسعه اقتصادی آرین نیز اندکی کمتر از 14 میلیارد برگ حق تقدم خرید سهام این شرکت به ارزش کمتر از 14 میلیارد تومان به صورت بلوکی از سوی سهامدار عمده حقوقی منتقل شد.

    امروز نماد معاملاتی بانک انصار شاهد کد به کد شدن 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 25 میلیارد تومان بود و این در حالی است که بازار گردان بانک صادرات امروز 9 میلیون سهم را در این نماد به ارزش 98 میلیون تومان کد به کد کرد.

    نفت سپاهان نیز 8.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون تومان کد به کد شد.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز شاهد انتشار گزارش‌های شوکه کننده در گروه خودروسازان بود. در این گروه نارنجی پوش‌های سایپا با اعلام زیان 175 ریالی هر سهم خود را به سود 462 ریالی تبدیل کرده است. علت تعدیل مثبت سود در این شرکت ناشی از پیش‌بینی فروش سهام شرکت‌های غالب‌های بزرگ صنعتی سایپا، مالیبل سایپا، سایپا پرس، تولید رینگ سایپا، سایپا کاشان، صنایع رنگ و رزین طیف کاشان عنوان شده است. در مقابل خودرویی‌ها برای شکستن جو منفی شکل گرفته پس از عدم معامله بلوک 1.9 درصدی سایپا در روز گذشته شاهد اعلام پیش‌بینی سود هر سهم گروه سرمایه‌گذاری رنا و تبدیل زیان 9 ریالی به سود 641 ریالی به ازای هر سهم بودند که علت این تعدیل مثبت ناشی از فروش بلوک 9.5 درصدی سایپا به سرمایه‌گذاری سایپا عنوان شده است.

    امروز در میانه‌های بازار در حالی تکاپوی خریداران سهام در رنج‌های منفی قیمت برای جمع‌اوری سهام به فرصت خرید برای اغلب معامله‌گران انجامید که انتشار خبرهایی از فضای داغ انتخاباتی در کنار اعلام گزارش‌های مناسب برآوردی از برخی شرکت‌ها در بودجه‌های سال آینده باعث شد تا شاخص‌های منتخب بازار سبز پوش شوند.

    بر اساس این گزارش، در میانه بازار امروز خبرهایی حاکی از احتمال واگذاری بلوک 49 درصدی فولاد هرمزگان از سوی فولاد مبارکه به سرمایه‌گذاران خارجی از طریق صرف سهام در سلب حق تقدم شنیده شد.

    امروز در نماد «خگستر» نیز شنیده‌های حاکی از برآورد و زمینه‌های این شرکت در نمادهایی همچون «خمهر» و «خوساز» برای فروش این دارایی‌ها دارد.

    در گروه بانک‌ها نیز امروز شنیده‌هایی از افزایش سرمایه پست بانک شنیده شد.

    در گروه تجهیزات برقی اما «بترانس» در حالی امروز به خریداران این سهم فرصت جمع‌آوری این سهم را داد که خبرها از شفاف‌سازی قرارداد این شرکت با زیمنس آلمان در آینده‌ای نزدیک حکایت دارد.

    امروز در نماد معاملاتی «کگاز» تعدیل مثبت 80 درصدی سود؛در «کفپارس» تعدیل مثبت قابل توجه سود و نیز در «کهمدا» و «کاذر» انتشار خبرهای امیدوار کننده همراه با احتمال افزایش سرمایه 200 درصدی در «کفرا» به گوش رسید.

    در گروه انفورماتیک نیز خبرها حاکی از احتمال تعدیل سود مناسب در بودجه سال 95 رامفر در کنار «رکیش و رتاب» عنوان می‌شود. در گروه فلزات اساسی اما «فولای» در حالی با برخی خبرهای خوش برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی ایرانی‌الاصل همراه شده که امروز در نماد معاملاتی «ذوب» برگزاری مجمع فوق‌العاده سهامداران این شرکت در تاریخ 20 اسفندماه در صورت صدور مجوز از سوی سازمان بورس به منظور تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی این شرکت منتشر شده است.

    امروز در گروه برقی‌ها در حالی گزارش‌های شفاف‌سازی کنتورسازی بر روی سامانه کدال نشست که رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در حاشه یک نشست خبری عنوان کرده است، اتاق اصناف در زمینه تجهیز صندوق‌های فروشگاهی هیچ قراردادی با شرکتی خاص نبسته و هیچ دلیلی ندارد که به شکل مناقصه انجام شود.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری پر تحرک و شاداب بود که با نیم‌نگاهی به برخی گروه‌های کم رشد کرده بازار امروز متمایل به گروه‌های خودرویی، پالایشی، ساختمانی و برخی تک سهم‌ها در گروه‌های غذایی بود. بازار با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته همچنان با انگیزه نوسان‌گیری در بازار گام بردارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها