عصر خودرو

آغازبرنامه جدی واگذاری سرخابی‌هابه زودی

عصر بازار: مشاور سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تهدیدهایی که برای واگذاری سهام سرخابی‌ها وجود دارد، از عزم دولت برای انجام این کار با پایان وقفه دو ماهه خبرداد و گفت: مجلس هنوز طرحی آماده نکرده است.

آغازبرنامه جدی واگذاری سرخابی‌هابه زودی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سید جعفر سبحانی با اشاره به برگزاری دومین جلسه آسیب شناسی خصوصی سازی باشگاه های ورزشی ایران که روز گذشته برگزار شد، افزود: اولین جلسه حدود 10 روز قبل با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار و مواردی از سوی وی مطرح شد و جلسه دوم آن روز گذشته بود که مدیران عامل باشگاه ها حضور یافتند.

    مشاور سازمان خصوصی سازی درباره مقاومت هایی که از سوی برخی ها برای واگذاری باشگاه های سرخابی ها صورت می گیرد و آن را به دولتی ها نسبت می دهند؟ عنوان کرد: تقریبا تمام واگذاری ها با مقاومت هایی روبرو است و این موضوع فقط مختص واگذاری استقلال و پرسپولیس نیست و برخی ها مایل به انجام خصوصی سازی نیستند و در برخی موارد مدیران میانی مقاومت می کنند.

    وی ادامه داد: اما در راس وزارتخانه ها، سازمان خصوصی سازی، وزرای عضو هیئت واگذاری و دولت مقاومتی وجود ندارد و تمام تلاش ها برای خصوصی سازی انجام می شود، اما همواره در این ارتباط چالش هایی وجود دارد و مزایده های برگزار شده به ویژه مزایده چهارم این موضوع را به خوبی نشان داد و مواردی از سوی برخی ها برای لغو مزایده مطرح شد و تهدیدهایی اینگونه صورت گرفت. 

    سبحانی با تاکید بر اینکه سازمان خصوصی سازی با جدیت خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس را دنبال می کند، زیرا مصوبه مجلس و قانون است، تصریح کرد: لینگ پانزدهم که بگذرد، این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

    این مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی با اشاره به وقفه دو ماهه ای که برای واگذاری سهام دو باشگاه سرخابی ها ایجاد شده است، دو علت اصلی برای آن اعلام و بیان کرد: دلیل اصلی این است که می خواستیم باشگاه ها برای لیگ پانزدهم با مشکلی مواجه نشود و در فصل یارگیری، بدنسازی، انتخاب بازیکنان و مربیان و آماده سازی تیم دچار مشکل نشوند، در غیراینصورت ممکن بود که مشکلات احتمالی  که برای این دو تیم ایجاد می شود به گردن سازمان خصوصی سازی بیاندازند.

    وی دلیل دوم را ارائه فرصت به نمایندگان مجلس برای آماده سازی طرح اعلام کرد و افزود: در مزایده های سوم و چهارم برخی نمایندگان مقاومت هایی برای واگذاری داشتند و از ارائه طرح های دو فوریتی برای توقف واگذاری دو باشگاه خبر می دادند، بنابراین به آنها زمان داده شد که طرح های خود را برای نحوه واگذاری سهام باشگاه ها اعلام کنند.

    مشاور سازمان خصوصی سازی ادامه داد: نظر نمایندگان برای ما محترم است اما ملاک سازمان خصوصی سازی همان قانون و مصوبه مجلس است و این وقفه پیام غیرمستقیمی به نمایندگان بود، زیرا این مهلت دو ماهه رو به اتمام است و هنوز طرحی برای خصوصی سازی سهام سرخابی ها از سوی نمایندگان در مجلس مطرح نشده است و ارزیابی می شود که با توجه به حجم طرح هایی که هم اکنون در مجلس در دست بررسی است، مطرح هم نشود.

    وی گفتـ: با این وجود منتظر طرح نمایندگان هستیم، در غیراینصورت با بازگشت آرامش به باشگاه ها، در صورت عدم ارائه طرح جدید مجلس، خصوصی سازی باشگاه ها با جدیت دوباره پیگیری می شود و فقط هیئت واگذاری بر روی نوع و شکل واگذاری ها تصمیم گیری هایی را انجام خواهد داد.

    سبحانی در پاسخ به این سوال که در جلسه روز گذشته مطرح شد که دولت باید به مسئله خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس به عنوان یک مسئله ملی نگاه کند، آیا چنین نیست؟ اظهارداشت: این گفته ها تهدید است. تاکنون چهار مزایده برگزار شده است و تمام ایرانیان و حتی خارجیان هم از برنامه واگذاری سهام این باشگاه مطلع شده اند، بنابراین نگاه به خصوصی سازی آنها ملی است و دولت متوجه اهمیت و حساسیت این موضوع است.

    وی خاطرنشان کرد: همین حساسیت است که حاضر نیستیم به هر قیمتی واگذاری این دو باشگاه را انجام دهیم و نگاه سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزرش و جوانان و متولیان امر ملی است.

    برچسب ها