عصر خودرو

وزیر انرژی نیجریه خبر داد

حمایت نیجریه از سهم ایران در بازار نفت

عصر بازار- وزیر انرژی نیجریه با حمایت از طرح فریز نفتی گفت: باید به ایران و عراق فرصت داده شود تا بخشی از سهم از دست رفته خود از بازار نفت به دلیل تحریم و جنگ را پس بگیرند.

حمایت نیجریه از سهم ایران در بازار نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نیجریه ضمن حمایت از طرح فریز نفتی عربستان و روسیه گفت که باید به ایران و عراق فرصت داده شود تا بخشی از سهم از دست رفته خود از بازار نفت به دلیل تحریم و جنگ را پس بگیرند.

    امانوئل کاچیکوو، وزیر انرژی نیجریه در دوحه به خبرنگاران گفت، بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا از طرح فریز تولید حمایت می کند. وی افزود، تولید نفت نیجریه، در ماه جاری میلادی در سطح ماه ژانویه یعنی 2.2 میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

    کاچیکوو افزود: «کشورهایی مثل ایران و عراق برای مدتی از بازار بیرون بوده اند و اگر آنها قرار است به بازار برگردند نباید تولید آنها در سطح فعلی فریز شود، بلکه شما باید تولید آنها را در سطوح بالاتر فریز کنید... تا ماه ژوئن ما به نزدیک کردن عرضه و تقاضا در بازار خیلی نزدیک خواهیم شد.»

    عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر هفته گذشته توافق کردند که تولید نفت خود را در سطح ماه ژانویه حفظ کنند، به شرطی که تولید کنندگان دیگر هم با این طرح همکاری داشته باشد. این اقدام تلاشی است برای احیای قیمت نفت که در هفته های گذشته به پایین ترین رقم خود در 12 سال گذشته رسیده است. صادرات نفت ایران به دلیل تحریم های غرب کاهش یافته و عراق هم قصد دارد بعد از سال ها جنگ و عدم سرمایه گذاری، صادرات نفت خود را افزایش دهد.

    کاچیکوو روز یکشنبه با محمد السدا، وزیر انرژی قطر و سعد شریدا الکعبی، مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم دیدار و گفت و گو کرد. به گفته یک منبع آگاه وی قرار است امروز هم با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان دیدار و گفت وگو کند.

    وزیر نفت نیجریه افزود: «نیجریه همچنان امکان افزایش تولید و نه فروش آن را بررسی می کند، زیرا مصرف داخلی هم برای ما اهمیت دارد...هم اکنون ما حتی به میزان سهمیه ای که اوپک برایمان در نظر گرفته هم صادر نمی کنیم.» وی گفت، تقاضای پالایشگاه های داخلی نیجریه حداقل 500 هزار بشکه در روز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها