عصر خودرو

معاون فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

حضور ۳۳ شرکت دانش بنیان در بازار سرمایه

عصر بازار- ستاری گفت: ۳۳ شرکت دانش بنیان با ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان در بورس فعال هستند.

حضور ۳۳ شرکت دانش بنیان در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی سامانه احراز هویت الکترونیک گفت: باید بر روی دارایی‌های نا مشهود بیشتر کار کنیم.

    او افزود: در حال حاضر نماد 33 شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس هستند که ارزش آن‌ها 180 میلیارد تومان است.

    ستاری گفت: نماد 2 شرکت دیگر دانش بنیان نیز در بورس و فرابورس پذیره نویسی شده است و 16شرکت دیگر در حال انجام کار‌های مقدماتی برای ورود به بازار سرمایه هستند.

    او با بیان اینکه باید بر روی سرمایه‌های نامشهود کار کنیم گفت: ما یک بشکه نفت را می‌فروشیم در حالی که یک شیشه عطر قیمت بالاتری از یک بشکه نفت دارد و حتی در حال حاضر یک کیلو بذر هیبرید خیار ازرش یک کیلو طلا را دارد و این‌ها ارزش دانش است.

    معاون فناوری ریاست جمهوری افزود: سایت آپارات با رتبه 70 جز یکی پربیننده‌ترین سایت‌های جهان است و همین موضوع سرمایه‌های نا مشهود را افزایش می‌دهد و زبان ما جز 9 زبان اول دنیا است در حالی که از نظر جمعیتی این ظرفیت را نداریم و اما باعث افزایش سرمایه می‌شود.

    ستاری گفت: در حال حاضر 9 صندوق جسورانه در بورس داریم که باید توسعه پیدا کند و ما از توسعه صندوق‌های جسورانه به شدت حمایت می کنیم.
    شرکت‌های دانش بنیان به بزرگترین شرکت‌های بازار سرمایه تبدیل می‌شوند

    به گفته این مقام مسئول سامانه احراز هویت الکترونیک یک سیستم بی نظیر است و کمتر کشوری قادر به راه اندازی آن است و سازمان بورس توانسته یک سیستم پرقدرت هوش مصنوعی را به کار بگیرد.

    ستاری بیان کرد: اینکه هر روز میلیون‌های تراکنش بانکی با سیستم‌های بومی بدون یک خطا انجام می‌شود یک افتخار است.

    او گفت: به زودی شرکت‌های دانش بنیان به بزرگترین شرکت‌های بازار سرمایه تبدیل می‌شوند.

    برچسب ها