عصر خودرو

رئیس شورای عالی استان‌ها:

بودجه سال ۱۴۰۰ پیش از مجلس باید به اطلاع شورای عالی استان‌ها برسد

عصر بازار- رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه براساس قانون باید بودجه دولت هر سال قبل از ارایه به مجلس به سمع و نظر شورای عالی استان‌ها برسد، گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ کشور نیز قبل از مجلس باید به شورای عالی استان‌ها اطلاع داده شود.

بودجه سال ۱۴۰۰ پیش از مجلس باید به اطلاع شورای عالی استان‌ها برسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، «علیرضا احمدی» روز پنجشنبه در سی و سومین در اجلاسیه عمومی شورای عالی استان‌ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد، افزود: نکته حایز اهمیت این است که لوایحی که از طریق دولت به مجلس می‌رود بدون اطلاع شورای عالی استان‌ها است.

    رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دو اصل قانون اساسی به شورای عالی استانها پرداخته و جایگاه این شورا را تبیین کرده است.
    وی ادامه داد: در اصل 101  آمده است به منظور جلوگیری از تبعیض و نظارت بر اجرای هماهنگ لوایح و طرح ها، شورای عالی با عضویت نمایندگان تشکیل می‌شود.
    احمدی گفت: امروز یکی از نکات مورد توجه این است که برنامه و بودجه کشور قبل از رفتن به مجلس باید به شورای عالی استان‌ها بیاید اما تا امروز این اتفاق رقم نخورده است.
    رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: چه اشکالی دارد که برنامه و بودجه کشور به سمع و نظر اعضای شورای عالی برسد تا این اعضا که از همه مشکلات استان خود با خبر هستند بتوانند نظرات کارشناسی خود را ارایه کنند.
    وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات این است که دولت و شورای عالی استان‌ها می توانند برای تدوین لوایح و طرح ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.
    احمدی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت باید دولت تکلیف خود را مشخص کند که می خواهد اختیاراتش را به مدیریت محلی بدهد یا خیر.
    وی افزود: امروز براساس لایحه و طرحی که در مجلس وجود دارد دولت باید 19 اختیار و وظیفه خود را به مدیریت محلی و همان مدیریت شهری بدهد آیا واقعا حاضر است این کار را بکند.
    رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری به موضوع اصلاح اساسنامه و قانون مربوط به شوراها اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که قرار است در این حوزه چه کاری کنیم.

    برچسب ها