عصر خودرو

کووید ۱۹ مانع صعود نفت شد

عصر بازار- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا که نگرانیها نسبت به متوقف شدن رشد تقاضا برای سوخت را برانگیخت، کاهش یافت با این حال تحت تاثیر سیگنالهای اقتصادی مثبت رشد هفتگی دیگری را رقم زد.

کووید ۱۹ مانع صعود نفت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آمریکا روز پنج شنبه بیش از 55 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که رکورد روزانه جدیدی در سطح جهانی بود. افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که رشد مشاغل آمریکا پس از افزایشی که در ژوئن داشت، ممکن است دوباره لطمه ببیند.

    لوییس دیکسون از شرکت ریستاد انرژی در این باره گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، تقاضا برای نفت در این کشور به خطر خواهد افتاد.

    بهای معاملات نفت برنت با 38 سنت معادل 0.9 درصد کاهش، در 42 دلار و 76 دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت با 44 سنت معادل 1.1 درصد کاهش، در 40 دلار و 21 سنت در هر بشکه بسته شد.

    معاملات بازار آمریکا به دلیل تعطیلات روز استقلال بسیار اندک بود.

    استفن برنوک، معامله‌گر نفت در شرکت "پی وی ام" در این باره گفت: بهبود شکننده اقتصاد آمریکا تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ممکن است معکوس شود.

    هر دو شاخص روز پنج شنبه تحت تاثیر آمار اشتغال ژوئن آمریکا و کاهش ذخایر نفت این کشور بیش از دو درصد صعود کرده بودند. نفت برنت در هفته گذشته چهار رشد رشد هفتگی داشت.

    نشانه‌های احیای اقتصادی و کاهش عرضه از سوی گروه اوپک پلاس کمک کرد نفت برنت از رکورد اندک 16 دلار در آوریل بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

    عامل دیگری که امیدها به احیای اقتصادی را تقویت کرد، انتشار گزارشی بود که نشان داد بخش خدمات چین در ژوئن با سریع‌ترین روند رشد کرده است.

    تولید نفت اوپک در ژوئن به پایین‌ترین حد خود در چند دهه اخیر سقوط کرده و تولید نفت روسیه هم نزدیک به سهمیه تعیین شده تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس بوده است.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز پنج شنبه اظهار کرد که تولیدکنندگان اوپک پلاس همان طور که پیش از این توافق شده بود، کاهش تولید خود را از اوت کمتر خواهند کرد. وی همچنین گفت بازار جهانی نفت ممکن است در ژوییه به توازن میان عرضه و تقاضا  برسد و حتی با کمبود عرضه نفت روبرو شود در حالی که ممکن است مصرف نفت پیش از سال 2021 به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا نرسد.

    بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اوپک پلاس هفته گذشته اظهار کرده بودند هیچ مذاکره‌ای در خصوص تمدید کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز وجود ندارد و کاهش تولید از اوت احتمالا به 7.7 میلیون بشکه در روز تسهیل می‌شود.

    در این بین، شرکت "جی بی سی انرژی" در گزارشی اعلام کرد اعلام ورشکستگی شرکت نفت شیل "چساپیک انرژی"، از قیمت نفت پشتیبانی کرد زیرا انتظارات برای کاهش تولید تقویت شد.

    برچسب ها