عصر خودرو

کسری تجاری آمریکا از ۵۴ میلیارد دلار گذشت

عصر بازار- وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور در ماه مه ۹.۷ درصد افزایش یافته و به ۵۴.۶ میلیارد دلار رسیده است که نتیجه کاهش ۴.۴ درصدی صادرات این کشور است.

کسری تجاری آمریکا از ۵۴ میلیارد دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، کسری تجاری آمریکا در ماه مه به خاطر کاهش صادرات این کشور به بالاترین حد از سال 2009، افزایش یافت. به این ترتیب انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با بیشترین سرعت از زمان رکود بزرگ، کوچک شده باشد.

    وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور 9.7 درصد افزایش یافته و به 54.6 میلیارد دلار رسیده است. اقتصاددان هایی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده، پیش بینی کرده بودند کسری تجاری آمریکا در ماه مه تا 53 میلیارد دلار افزایش یابد.

    صادرات آمریکا 4.4 درصد پایین آمده و به 144.5 میلیارد دلار رسیده که پایین ترین رقم از نوامبر 2009 است. صادرات کالا 5.8 درصد کاهش یافته و به 90 میلیارد دلار رسیده است. این رقم هم پایین ترین حد از ماه اوت 2009 گزارش شده است.

    محدودیت های سفر بر صادرات خدمات تاثیر گذاشته و باعث کاهش آن تا 54.5 میلیارد دلار شده است یعنی پایین ترین رقم از دسامبر 2011.

    واردات آمریکا 0.9 درصد کاهش یافته و به 199.1 رسیده است یعنی کمترین رقم از جولای 2010. واردات کالا 0.8 درصد پایین آمده و 166 میلیارد دلار ثبت شده که پایین ترین رقم از سپتامبر 2010 است.

    کاهش واردات باعث شده کسب و کارها موجودی خود را پایین بیاورند که در نهایت منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی می شود.

    فدرال رزرو آتلانتا پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 36.8 درصد کاهش یابد. اقتصاد آمریکا 5 درصد در سه ماهه اول کوچک شد که  شدیدترین رکود در این کشور از زمان بحران 2007 تا 2009 بود.

    برچسب ها