عصر خودرو

مدیرعامل منطقه آزاد قشم خبر داد:

تاسیس ایرلاین ایرانی – چینی فلای قشم

عصر بازار- مدیرعامل منطقه آزاد قشم از تاسیس ایرلاین ایرانی – چینی فلای قشم در نیمه اول سال ۹۵ خبر داد.

تاسیس ایرلاین ایرانی – چینی فلای قشم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا مومنی با بیان اینکه مجوزهای لازم و اقدامات قانونی برای تاسیس یک ایرلاین ایرانی با سهامداران خارجی در حال انجام است، گفت: قرار است با مشارکت چینی‌ها نسبت به تاسیس یک ایرلاین در نیمه اول سال آینده اقدام کنیم.

    وی افزود: اقدامات مورد نیاز انجام شده و کمیته مشترک بین ایران و چین راه‌اندازی شده است.

    مومنی با تاکید بر اینکه این ایرلاین با مشارکت چینی‌ها راه‌اندازی خواهد شد گفت: البته درخواست‌هایی هم از پاکستان برای مشارکت در سهام ایرلاین داشتیم.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برای خرید هواپیما در شرایط پساتحریم تجربه زیادی نداریم گفت: برای شروع این ایرلاین از هواپیماهای استیجاری استفاده خواهیم کرد و چینی‌ها مذاکرات برای تامین هواپیما به روش اجاره به شرط تملیک را آغاز کردند.

    وی ادامه داد: همچنین در طول چند ماه اخیر درخواست‌هایی هم از پاکستان برای مشارکت در ناوگان هوایی و سهام ایرلاین‌ها داشته‌ایم.

    مومنی ادامه داد: فلای قشم، یک ایرلاین ایرانی با سهامداران خارجی است.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به محدودیت زمان برای اجرای این اقدامات گفت: در حال حاضر چینی‌ها در تعطیلات سال نو هستند و بعد از آن هم تعطیلات نوروزی ما شروع می‌شود بنابر این دو ماه از زمان را به دلیل تعطیلات رسمی از دست داده‌ایم اما کارگروه مشترکی ایجاد شده و نمایندگان دو طرف معرفی شده‌اند و محورها و اولویت‌ها را مشخص کرده‌ایم.

    وی در پاسخ به این سوال که این ایرلاین با چند هواپیما کار خود را شروع می‌کنند گفت: ناوگان را با توجه به تقاضای بازار گسترش می‌دهیم و قرار نیست سوبسید و یا یارانه‌ای برای آن در نظر بگیریم بنابراین کار را با توجه به تقاضایی که وجود دارد آغاز و توسعه خواهیم داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها