عصر خودرو

بدنبال احیای تقاضا و بهای طلای سیاه؛

احتمال تسهیل کاهش تولیدات نفت از ماه آگوست توسط اوپک پلاس

عصر بازار- براساس اعلام چهار منبع اوپک پلاس به رویترز، اوپک و روسیه بدنبال بهبود تقاضای جهانی و احیای قیمت‌ها، احتمالا از ماه آگوست کاهش بی‌سابقه تولیدات نفت را تسهیل خواهند کرد.

احتمال تسهیل کاهش تولیدات نفت از ماه آگوست توسط اوپک پلاس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، اوپک و متحدانش از جمله روسیه در قالب گروهی موسوم به اوپک پلاس، از ماه مه و با هدف حمایت از بهای نفت در بحبوحه پاندمی کرونا، با کاهش تولیدات به اندازه روزانه 9.7 میلیون بشکه یا 10 درصد تقاضای جهان توافق کردند.

    براساس مذاکرات صورت گرفته، توافق کاهش تولیدات تا پایان ژوئن منقضی می‌شد اما تا پایان جولای تمدید شد. منابع مذکور گفته‌اند که تاکنون هیچ مذاکره‌ای برای تمدید توافق کاهش تولیدات تا آگوست انجام نشده و این بدان معنا است که احتمالا کاهش تولیدات تا ماه دسامبر به 7.7 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    منابع اوپک اعلام کردند: مادامی که تقاضای جهانی دوباره روند نزولی پیدا نکند، تمدید توافق کاهش محتمل نیست.

    وزرای کلیدی اوپک پلاس اواسط جولای و در قالب هیاتی موسوم به «کمیته نظارتی مشترک وزرا» برای بحث و ارائه توصیه در خصوص مرحله بعدی کاهش تولیدات، تشکیل جلسه خواهند داد.

    قیمت نفت پس از ریزش 21 ساله و رسیدن به زیر 16 دلار در ماه آوریل، حالا احیا شده و به بشکه ای 41 دلار رسید است؛ اتفاقی که در سایه توافق کاهش تولیدات و احیای تقاضای جهانی پس از تسهیل مقررات قرنطینه توسط دولت ها رخ داد.

    «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه ماه جاری گفت که مسکو از قیمت فعلی نفت رضایت دارد.

    در سوی دیگر، تولیدات نفت آمریکا با رکورد بی‌سابقه دو میلیون بشکه در روز کاهش یافته است اما نشانه‌هایی مبنی بر احیای سریع تولیدات واشنگتن به چشم می‌خورد.

    برچسب ها