عصر خودرو

فصل مجامع، دلیل کندی واگذاریهای دولت اعلام شد

عصر بازار: رئیس کل سازمان خصوصی سازی دلیل اصلی کندی واگذاریهای دولت را برگزاری مجامع شرکت ها و تعیین قیمت سهام شرکتهای قابل واگذاری بر اساس صورتهای مالی جدید اعلام کرد.

فصل مجامع، دلیل کندی واگذاریهای دولت اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نگاهی به عملکرد خصوصی سازی در سالجاری نشان می دهد در حالی که امسال با تاخیری یکساله، سال پایانی واگذاریها در کشور عنوان شده، این سازمان از ابتدای سال تاکنون تنها 2 هزار و 155 میلیارد ریال سهم دولتی را به روش های مختلف فروخته که از این میان، 1565 میلیارد ریال سهم دولتی از طریق بورس، 217 میلیارد ریال از طریق فرابورس و 373 میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است.
    همچنین کارنامه ضعیف چهارماهه خصوصی سازی در حالی با واگذاری 215 میلیارد تومان سهام دولتی بسته شده که قرار است در سال 94 تعداد 120 شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار شود که با توجه به گذشت یک چهارم از سال، این سازمان باید تا پایان امسال یک روز در میان، یک شرکت دولتی را واگذار کند.
    با این حال و به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی، با توجه به این که سال مالی بیشتر شرکتها 29 اسفند بوده و تیرماه فصل برگزاری مجامع شرکتهاست بنابراین قیمت‌گذاری سهام شرکتهای دولتی برای عرضه تا پیش از برگزاری مجامع شرکتها و افزایش سرمایه آنها اعتبار دارد و برای اعلام قیمت جدید شرکتهای قابل واگذاری باید منتظر برگزاری مجامع شرکتها و تعیین قیمت بر اساس صورتهای مالی جدید باشیم؛ بنابراین این موضوع موجب کندی روند واگذاری سهام دولتی از ابتدای سال شده است.
    به باور پوری حسینی، با توجه به این که رفته رفته فصل مجامع شرکتها رو به پایان است، قیمت‌گذاری سهام شرکتهای قابل واگذاری بر اساس آخرین صورتهای مالی به مرور آغاز خواهد شد که پس از تصویب قیمت پایه سهام شرکتهای قابل واگذاری توسط هیات واگذاری، از مرداد و شهریور واگذاریهای دولت رونق خواهد گرفت.

    برچسب ها