عصر خودرو

نیروگاه‌های وزارت نفت به کمک تأمین برق تابستان می‌آیند

عصر بازار- سخنگوی صنعت برق از تعامل دوسویه و تنگاتنگ وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه ها و استفاده از واحدهای نیروگاهی وزارت نفت در پیک تابستان خبر داد.

نیروگاه‌های وزارت نفت به کمک تأمین برق تابستان می‌آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان این که سوخت اصلی نیروگاه های کشور گاز است، گفت: وزارتخانه های نفت و نیرو تعاملی تنگاتنگ در همه حوزه های مشترک از جمله تامین سوخت نیروگاه ها دارند.

    رجبی ادامه داد:  با هدف بهره گیری از تمام ظرفیت های ایجاد شده برای تامین برق و نیروگاه های احداث شده توسط همه دستگاه ها،  در حال هماهنگی برای استفاده از واحدهای نیروگاه های وزارت نفت در ایام پیک تابستان هستیم.

    وی یاداور شد: وزارتخانه های نفت و نیرو در فصل زمستان نیز همکاری های خوبی برای تامین سوخت کشور انجام داده بودند و با بهره گیری از تجارت گذشته، هم اکنون در حال برنامه ریزی برای استفاده از واحدهای نیروگاهی احداث شده توسط وزارت نفت هستیم.

    سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در حوزه انرژی کشور برای تامین برق در فصل تابستان، باعث خواهد شد تا از ایجاد هزینه های بیشتر جلوگیری شود.

    رجبی اضافه کرد: برخی از واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی کشور به منظور تامین نیاز داخلی برق خود اقدام به احداث نیروگاه کرده بودند که پس از هماهنگی و  تعامل برای و بررسی فنی نحوه اتصال نیروگاه های وزارت نفت به شبکه، از ظرفیت های مذکور برای تامین برق کشور در پیک تابستان کمک گرفته شود.

    سخنگوی صنعت برق اذعان کرد: همه ظرفیت های لازم را برای تامین برق پایدار مردم به کار خواهیم  گرفت  که البته بهره گیری از این  پتانسیل ها در سایه تعامل و همکاری بین دستگاهی امکان پذیر شده است.

    برچسب ها