عصر خودرو

عرضه ۱۵ درصد از سهام بزرگترین هلدینگ سیمان کشور در بورس

عصر بازار- شستا ۱۵ درصد از سهام بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمانی کشور را در بورس عرضه می‌کند.

عرضه ۱۵ درصد از سهام بزرگترین هلدینگ سیمان کشور در بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به درج نماد سیتا در بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین به عنوان یکی از هلدینگ‎‌های تابعه شستا در سه حوزه صنعت سیمان، صنعت عمران، ساختمان و حمل و نقل فعال است.

    مدیرعامل شستا با بیان اینکه سیمان تامین، بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این هلدینگ به طور مستقیم و غیرمستقیم در 45 شرکت سهام دارد که از این تعداد 30 شرکت مدیریتی و 15 شرکت غیرمدیریتی است و از این میان 26 شرکت تابعه این هلدینگ بورسی و 19 شرکت غیربورسی است.

    رضوانی‌فر با بیان اینکه 30 درصد از ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور در اختیار این هلدینگ است، تصریح کرد: سود تجمیعی شرکت‌های سیمانی هلدینگ با افزایش 126 درصدی در سال 98 نسبت به سال 97 از 497 میلیارد تومان به 1130 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    وی اضافه کرد: در صنعت حمل و نقل، این هلدینگ فقط با یک شرکت خود، 30 درصد ظرفیت حمل و نقل کالاهای اساسی کشور را عهده دار است.

    مدیرعامل شستا با اشاره به افزایش بیش از 187 درصدی سود خالص تلفیقی این هلدینگ گفت: سود خالص تلفیقی هلدینگ سیمان تامین از 471 میلیارد تومان در سال مالی گذشته به حدود 1350 میلیارد تومان در سال منتهی به 99.02.31 افزایش یافت.

    رضوانی‌فر در پایان افزود: در عرضه اولیه سیمان تامین که با نماد سیتا درج شده است، 15 درصد از سهام این هلدینگ عرضه خواهد شد.

    برچسب ها