عصر خودرو

طلای جهانی دوباره رکورد زد

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن درپی تشدید نگرانی‌ها نسبت به شیوع موارد ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین حد در بیش از هشت سال اخیر صعود کرد.

طلای جهانی دوباره رکورد زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1768 دلار و 50 سنت رسید. این فلز در اوایل معاملات آسیایی تا مرز 1773 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال 2012 بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، در 1785 دلار و 50 سنت ایستاد.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، نگرانیها نسبت به موج دوم ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در آمریکا و آمریکای لاتین باعث تشدید نگرانیها نسبت به ضعف پایدار احیای اقتصادی شده و این موضوع یقینا از داراییهای امن نظیر طلا حمایت کرده است. همچنین اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی از طریق برنامه‌های خرید اوراق قرضه و تسهیل سیاست پولی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

    بانکهای مرکزی جهان تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را پایین نگه داشته‌اند و این اقدام به رشد بیش از 16 درصدی قیمت طلا در سال میلادی جاری کمک کرده است. طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

    استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرده که اقدامات محرک مالی بعدی بازگرداندن سریع افراد به مشاغل را مد نظر دارد و وی قصد دارد مهلت تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی را تا حد امکان به تاخیر بیاندازد.

    چندین ایالت آمریکایی از افزایش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا خبر داده‌اند و شمار قربانیان آمریکای لاتین روز سه شنبه از مرز 100 هزار نفر عبور کرد.

    روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اتحادیه اروپا در واکنش به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، آماده شده تا ورود مسافران از این کشور را ممنوع کند و آمریکا را در ردیف کشورهای آلوده‌ای مانند برزیل و روسیه قرار دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرد، شاخص دلار بود که نزدیک به پایینترین حد خود در یک هفته اخیر قرار گرفت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1925 دلار و 31 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، 825 دلار و یک سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، 17 دلار و 87 سنت بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو