عصر خودرو

پربازده‌ترین نمادهای بورس در فصل بهار چه بودند؟

عصر بازار- در سه ماهه نخست سال ۹۹ شاخص کل بورس در حالی رشدی ۱۴۸ درصدی را به ثبت رساند که بسیاری از نمادهای بازار بازدهی ۲ برابری نسبت به کل بورس داشتند.

پربازده‌ترین نمادهای بورس در فصل بهار چه بودند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، در سه ماهه نخست سال جاری شاخص کل بورس تهران رشدی 148 درصدی را به ثبت رساند تا فراتر از دیگر بازارها عملکردی فوق‌العاده داشته باشد. با این حال در میان این رشد چشمگیر برخی نمادها عملکردی به مراتب بهتر از شاخص کل از خود نشان دادند و شاهد بازدهی بالای 300 درصد در تعدادی از سهم‌ها بودیم.

    بررسی عملکرد نمادهای مختلف در بازار سهام سه ماهه نخست سال نشان می‌دهد، شرکت سرمایه‌گذاری شاهد (ثشاهد) بیشترین بازدهی فصل بهار را به خود اختصاص داده است. این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه توانسته بیش از 437 درصد به سهامداران خود سود برساند. پس از ثشاهد خودرو با 423 درصد و کدما با 405 درصد پربازده‌ترین نمادهای بورس در سه ماه نخست سال 99 بوده‌اند.

    در میان نمادهای بازار سهام البته سهم‌های بسیار کمی نیز در این مدت با بازدهی منفی مواجه بودند. ثنظام با 12 درصد، ولیز با 5٫1 و جهرم با 4٫8 درصد منفی کم بازده‌ترین نمادهای بهار بودند.

    برچسب ها