عصر خودرو

محورهای اصلاح ساختار بودجه و درآمدزایی پایدار

عصر بازار- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کارا، ارتقای ثبات، توسعه و عدالت و همچنین اصلاحات نهادین نظام بودجه‌ریزی محورهای مهم اصلاح ساختار هستند که هر کدام دارای مباحث مجزایی هستند.

محورهای اصلاح ساختار بودجه و درآمدزایی پایدار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاح ساختاری بودجه باید جزو اولویت‌ برنامه‌های اقتصادی دولت باشد.

    وی با بیان اینکه چند بحث در اصلاح ساختار بودجه مطرح است، افزود: درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کارا، ارتقای ثبات، توسعه و عدالت و همچنین اصلاحات نهادین نظام بودجه‌ریزی محورهای مهم اصلاح ساختار هستند که هر کدام دارای مباحث مجزایی هستند.

    زاهدی تصریح کرد: درآمدزایی پایدار دارای سه فاکتور اصلاح نظام قیمت گذاری حامل‌های انرژی، اصلاح و یکپارچه‌سازی نظام مالیاتی و تامین اجتماعی و سازماندهی و بهینه‌سازی استفاده از دارایی‌های دولت است.

    بهره‌گیری از ظرفیت‌های راکد اولویتی برای دولت

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: هزینه‌کرد کارا هم بر اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و اصلاح سیاست‌های حمایتی و تامین اجتماعی تاکید دارد.

    وی تاکید کرد: این محورها باید در اولویت اقدامات اقتصادی دولت قرار بگیرد تا مشکلات کشور مقداری از سال آینده کاهش یابد، امیدواریم دولت بتواند آنچه که مورد مطالبه رهبری و مجلس است را پیاده‌سازی کند. مسلما لایحه اصلاح ساختار بودجه بعد از ارسال به مجلس در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار می‌گیرد تا بعد از بررسی‌ها به صحن علنی ارائه شود.

    زاهدی گفت: افزایش جهش تولید، جایگزینی واردات و صادرات محور بودن و مشارکت حداکثری بخش خصوصی، بهره گیری از ظرفیت‌های راکد و بلااستفاده، استفاده از فناوری‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اتکای کمتر به منابع عمومی معیارهایی برای اولویت بندی اقتصادی در کشور هستند.

    برچسب ها