عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی:

مجلس دهم به دنبال تسهیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی باشد

عصر بازار- در حال حاضر ما کمتر از سه درصد سرمایه‌گذاری‌های جهان را اختصاص به خود داده‌ایم این درحالی است که در همسایگی جنوبی ما، امارات متحده عربی در این جدول جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد زیرا مقامات این کشور از تصمیم‌های خلق‌الساعه و تصمیم‌های یک شبه خودداری می‌کنند.

مجلس دهم به دنبال تسهیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص ویژگی‌های نمایندگان مجلس دهم گفت: من به عنوان یک فعال اقتصادی این انتظار را دارم که کاندیداهای راه یافته به مجلس دهم قائل به برنامه‌ریزی باشند خصوصا در تصویب برنامه ششم همگام با دولت قدم بردارد.

    علی شریعتی افزود: دولت قبل تشخیص داد که کشور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احتیاج ندارد اما امروز چوب آن تصمیم را می خوریم .

    وی ادامه داد: طرح‌هایی که از طرف دولت به مجلس ارائه می‌شود باید کاملا بررسی شود و ما مخالف چنین امری نیستیم اما بهتر این است که یا به کلیات طرح رای داده شود یا به صورت کلی آن را رد کنند. این طرح‌ها دارای بار کارشناسی است و به صورت یک پکیچ کامل طرح‌ریزی شده است اگر قسمتی از آن حذف شود بار فنی و اجرایی طرح از بین خواهد رفت.

    شریعتی با اشاره به انتقادهایی نسبت به حضور هیئت های خارجی و بی ثمر بودن حضور آنها  گفت: آخرین مرحله در یک سرمایه‌گذاری انتقال پول است. ما باید این را در نظر داشته باشیم طی این سال‌ها هجمه زیادی بر علیه کشور ما بود و تبلیغات علیه کشور ما بوده است. برای بازسازی فضا نیاز به کار فرهنگی داریم.

    وی ادامه داد: وقتی فردی در جامعه‌ای یا مکانی راحت نباشد نمی‌تواند حرف بزند چه برسد به اینکه پول خرج کند بر همین اساس مجلس دهم باید قوانینی را به تصویب برساند که فضای کسب و کار را راحت کند و با در نظر گرفتن سیاست‌های خصمانه دشمنان از جمله نفوذ و دیگر مسائل زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی مهیا کند. در حال حاضر ما کمتر از سه درصد سرمایه‌گذاری‌های جهان را اختصاص به خود داده‌ایم این درحالی است که در همسایگی جنوبی ما، امارات متحده عربی در این جدول جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد زیرا مقامات این کشور از تصمیم‌های خلق‌الساعه و تصمیم‌های یک شبه خودداری می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها