عصر خودرو

استقبال از برگزاری کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه در قزوین

عصر بازار- کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برای شرکت پذیرفته شده استان قزوین در بورس برگزار شد.

استقبال از برگزاری کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه در قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برای شرکت پذیرفته شده در بورس در حوزه استان قزوین و با میزبانی شرکت کارخانجات آلومراد و آلومتک برگزار شد.

    بر مبنای این گزارش، این نشست با همکاری مدیریت نظارت بر امور ناشران، مدیریت پذیرش شرکت بورس و با حضور کارشناس صنعت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار و با استقبال بالایی به ویژه در حوزه اوراق بدهی مواجه شد.

    براساس این گزارش یکی از مهمترین اهداف بازار سرمایه، فراهم آوردن بازاری شفاف برای معاملات اوراق بهادار می­ باشد. لذا به کارگیری مقررات و رویه ­های مؤثر برای حفظ سلامت این بازار و رعایت حقوق سهامداران از اهمیت بالایی برخوردار است. در راستای این هدف، واحد ناشران بورس اوراق بهادار تهران هرساله کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه را برای شرکت­ های پذیرفته شده در بورس به صورت رایگان برگزار می ­کند.

    گفتنی است سرفصل مطالب مطروحه در این کارگاه شامل قانون تجارت، قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید و دستورالعمل­­ اجرایی افشای اطلاعات شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان، دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس، دستورالعمل پذیرش و سایر دستورالعمل­ها و مقررات مرتبط با فعالیت در بورس است.

    این گزارش می افزاید:هدف از برگزاری این جلسات، مرور مجدد قوانین و مقررات، آیین ­نامه­­ها و دستورالعمل‌‌های ناظر بر فعالیت­ های مدیران شرکت‌های پذیرفته شده در بورس می­­­باشد و علاوه بر این موارد، فرایندهای اجرایی تامین مالی از طریق اوراق بدهی نیز برای مشارکت کنندگان در این کارگاه ارائه می­شود. 

    لازم به ذکر است: در سال جاری این کارگاه برای صنایع خودرو و سیمان در تهران و در استان‌های فارس و خوزستان برای شرکت‌های این استان‌ها که در بورس پذیرفته شده‌اند در سطح مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره، معاون مالی و مدیر مالی و مدیرانی از واحد حسابرسی داخلی تشکیل شد.

    در ضمن علاوه بر قوانین و مقررات به طور خلاصه موارد مربوط به حاکمیت شرکتی نیز بیان گردید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها