عصر خودرو

پیش بینی رشد منفی ۳ درصدی اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰

عصر بازار- صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود از احتمال پایین آوردن بیشتر پیش‌بینی خود درباره رشد اقتصاد جهانی برای سال جاری خبر داد.

پیش بینی رشد منفی ۳ درصدی اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرد که احتمالا جهان طی سال جاری با بدترین رشد اقتصادی از زمان رکود اقتصادی بزرگ در دهه 1930 تاکنون روبرو خواهد شد.

    این صندوق پیش‌بینی کرد که اقتصاد جهانی برای سال 2020 رشد منفی 3 درصدی را خواهد داشت.

    صندوق بین‌المللی پول می‌گوید ممکن است با توجه به تداوم روند شیوع ویروس کرونا و تاثیر دومینووار آن بر کل اقتصاد جهانی پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی کشورها برای سال جاری را کاهش دهد.

    این مؤسسه بین‌المللی گفت پیش‌بینی رشد منفی 3 درصد ممکن است هم بیش از حد خوشبیانه باشد چرا که جهان در شرایط کنونی با اوضاع شدیدا ملتهبی روبرو است.

    ممکن است صندوق بین‌المللی پول در گزارش بعدی خود که روز 24 ژوئن منتشر خواهد شد پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصاد جهان را بیش از این نیز کاهش دهند.

    کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، طی سخنرانی خود در جمع نمایندگان مجلس ایتالیا، گفت که ممکن است بر مبنای اطلاعات جدیدی که به دستمان خواهد رسید پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصاد جهانی را بیش از این نیز کاهش دهیم.

    وی تاکید کرد داده‌های جدید حاکی از آن است که اکثر کشورها از نظر اقتصادی عملکرد بدتری را نسبت به آن چیزی که انتظار  می‌رفت، داشته‌اند.

    جورجیوا افزود بهبود اوضاع در برخی کشورها برای تغییر شرایط کافی نیست.

    برچسب ها