عصر خودرو

تأثیر رفع تحریم‌ها در راه اندازی بورس ارز

عصر بازار: عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: درصورت برداشتن شدن محدودیت تقاضا برای ارز و راه اندازی بورس ارز در کشور، ثبات نسبی که در بازار ارز در دوسال اخیر حاصل شده با مشکل رو به رو خواهد شد.

تأثیر رفع تحریم‌ها در راه اندازی بورس ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، محمدقسیم عثمانی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این که آیا رفع تحریم‌ها می‌تواند شرایط راه اندازی بورس ارز را فراهم کند، تصریح کرد: این موضوع به میزان ارزی که به دست دولت می‌رسد، بستگی دارد و فراموش نکنیم دولت با تراز منفی پرداخت‌های ارزی روبرو است.
    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تأسیس بورس ارز متناسب با شرایط اقتصادی کشور نیست به دلیل این که در حال حاضر میزان عرضه ارز موجود، تناسبی با تقاضا ندارد و انجام این کار می‌تواند ثبات نسبی در بازار ارز را با مشکل روبرو کند.
    عثمانی درباره اخباری مبنی بر تأسیس بورس ارز در کشور گفت: باید توجه داشت در شرایط فعلی راه اندازی بورس ارز در کشور به صلاح اقتصاد کشور نیست.
    نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل خود در مخالفت با راه اندازی بورس ارز ادامه داد: تأسیس بورس ارز متناسب با شرایط اقتصادی کنونی کشورنیست به دلیل این که در حال حاضر میزان عرضه ارز موجود، تناسبی با تقاضای موجود ندارد.
    این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در حال حاضر میزان ارز موجود تقاضاهای بخش خصوصی را پاسخگو نیست، حتی ارز موجود نمی‌تواند بطورکامل نیازهای ارزی دولت را تأمین کند.
    عثمانی افزود: به دلیل محدودیت‌های که برای تقاضای ارز ایجاد شده، قیمت ارز تا حدودی کنترل و از نوسانات شدید آن جلوگیری شد.
    وی با بیان این که نمی‌توان در شرایط فعلی، قیمت رقابتی برای ارز تعیین شود، افزود: باید پذیرفت به نوعی قیمت ارز در قانون بودجه کشور به صورت دستوری تعیین می‌شود.

    برچسب ها