عصر خودرو

مدیرعامل ایران ایر:

۸۵ درصد قرارداد تحویل ایرباس A۳۵۰ توسط اروپایی ها فاینانس می شود

عصر بازار- مدیرعامل ایران ایر گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد قرارداد تحویل ایرباس A۳۵۰ XWB که پیشرفته ترین هواپیمای ساخت شرکت ایرباس است، از سوی اروپایی ها فاینانس می شود.

۸۵ درصد قرارداد تحویل ایرباس A۳۵۰ توسط اروپایی ها فاینانس می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «فرهاد پرورش» عصر امروز (شنبه) پس از به زمین نشستن هواپیمای ایرباس A350 XWB در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما براساس تفاهمنامه ریاست جمهوری در پاریس، با هماهنگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و شرکت سازنده ایرباس، در مسیر بازگشت به تولوز فرانسه، برای بازدید کارکنان شرکت هواپیمایی و خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

    به گفته این مقام مسئول، پرواز انجام شده نشان دهنده اراده ایران و ایرباس برای پیگیری و اجرای این تفاهمنامه است.
    وی یادآوری کرد بر پایه این تفاهمنامه، 16 فروند از این ایرباس به ایران تحویل می شود و افزود: این هواپیما مدرن ترین هواپیمای ساخته شده در ایرباس است که حتی از مدل A380 آن نیز پیشرفته تر است.
    پرورش ادامه داد: 15 فروند هواپیما از این نمونه تاکنون تولید شده و چند شرکت معتبر جهانی از آن ابراز رضایت کرده اند و سال آینده 50 فروند از آنها تحویل شرکت های مختلف در جهان می شود.
    مدیرعامل ایران ایر افزود: 16 فروند از مدل A380 این ایرباس مطابق برنامه زمانبندی شده از سال 2021 میلادی (دی ماه 1399 خورشیدی) تحویل ایران می شود و اگر شرایط برای تحویل آن فراهم نشود با ایرباس مدل A350 و سایر مدل ها جایگزین می شود.
    وی اضافه کرد: 118 فروند هواپیما مطابق قرارداد با ایرباس تحویل ایران می شود که 45 فروند آن از خانواده 320 و 321 از امسال تا سال 2019 میلادی (1398 خورشیدی) بتدریج تحویل ایران ایر می شود.
    وی ابراز امیدواری کرد با تامین فاینانس از سوی اروپایی ها و شرکت ایرباس و همچنین تامین پیش پرداخت توسط ایران، بتوان در سال 2016 میلادی نیز شماری از این هواپیماها را تحویل گرفت.
    پرورش از فاینانس 80 تا 85 درصد این تفاهمنامه از سوی ایرباس و بانک های اروپایی خبر داد و یادآوری کرد: قرار نیست منابع ریالی خاصی از داخل برای خرید این نوع هواپیماها تزریق شود.

    ** مذاکره با بوئینگ درصورت درخواست
    مدیرعامل ایران ایر گفت: شرکت هواپیمایی بوئینگ به دنبال حضور در بازار ایران است. ایران ایر نیز در صورت اخذ مجوز و ارائه درخواست مذاکره از سوی بوئینگ، با آنها به مذاکره می نشیند.
    این مقام مسئول افزود: هواپیماهای زیادی از ناوگان هوایی ایران باید در 10 سال آینده از رده خارج شوند. 30 تا 40 درصد از 118 هواپیمای پیش بینی شده برای تحویل به ایران جایگزین هواپیماهای فرسوده می شود و بقیه آنها برای توسعه ناوگان به کار می رود.
    به گفته وی، 118 فروند هواپیما در یک دوره زمانی 10 ساله تحویل می شود.
    پرورش یادآوری کرد: یکی از برنامه های ایران ایر افزایش پروازهای اروپایی کنونی است و پس از آن ورود به بازارهای مناطق تازه.
    وی در پاسخ به پرسشی درباره ورود ایرلاین ها به بورس تصریح کرد: این مهم به فراهم شدن شرایطی نیازمند است؛ مانند خصوصی سازی شرکت هما.
    پرورش اضافه کرد: مطابق مصوبه هیات وزیران، شرکت های هواپیمایی باید از زیاندهی خارج شوند که یکی از راهکارهای آن اصلاح ساختار است که افزایش سرمایه را نیز به دنبال خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها