عصر خودرو

امسال از خروج ۳.۲ میلیارد دلار ارز در حوزه صنعت جلوگیری می‌شود

عصر بازار- رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این وزارتخانه کاهش ۱۰ میلیارد دلاری ارزبری را در دستور کار قرار داده است.گفت: در سال جاری از خروج سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز در حوزه صنعت از کشور جلوگیری خواهد شد.

امسال از خروج ۳.۲ میلیارد دلار ارز در حوزه صنعت جلوگیری می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،سید محمدمهدی هادوی در پایان بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بروجن تاکید کرد: سال گذشته برای اجرای برنامه نهضت ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت یک هدف سه ساله تنظیم شد و کاهش 10 میلیارد دلاری ارزبری(خروج ارز) را در دستور کار دارد.

    وی یادآور شد: از این میزان برنامه‌ریزی در سال گذشته دو میلیارد دلار، امسال سه میلیارد و 200 میلیون دلار و چهار میلیارد و 800 میلیون دلار در سال آینده محقق خواهد شد.
    رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارتخانه در سال گذشته با همکاری وزارتخانه‌های دیگر مانند راه و شهرسازی، نفت و نیرو حدود سه میلیارد و 400 میلیون میلیارد دلار قرارداد، تفاهم‌نامه و ساخت امضا کرد و این برنامه در سال‌جاری نیز با سه میلیارد و 200 میلیون دلار برآورد، ادامه می‌یابد.
    هادوی تاکید کرد: در این راستا هدف‌گذاری کمی این برنامه در استان‌ها و ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.
    به گزارش ایرنا، رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعدادی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بروجن مانند بروجن خودرو، تولید ماشین‌آلات کشاورزی، تولید نخ و دستگاه‌های تولید ماسک بازدید کرد.
    بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

    برچسب ها