عصر خودرو

عرضه بلوکی سهام یک پالایش در بورس

عصر بازار- سازمان خصوصی سازی اعلام کرد : بلوک ۱۶.۴۱ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تبریز در بورس عرضه می‌شود.

عرضه بلوکی سهام یک پالایش در بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، بلوک 16.41 درصدی سهام شرکت پالایش نفت تبریز توسط سازمان خصوصی سازی در بورس عرضه می شود.

    این بلوک به ارزش کل پایه 48 هزار و 464 میلیارد و 16 میلیون و 779 هزار و 136 ریال، و به صورت 50 درصد نقد و بقیه اقساط 18 ماه با فاصله هر قسط 6 ماه عرضه خواهد شد.

    این گزارش می افزاید: در حال حاضر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی 20درصد، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان 48.57 درصد، شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت 20 درصد، شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان 2.92 درصد، شرکت خدمات مدیریت هامون سپاهان 0.18 درصد و سایر سهامداران 8.33 درصد سهام شرکت پالایش نفت تبریز را در اختیار دارند.

    همچنین مطابق شاخص های ارزیابی صلاحیت متقاضیان متقاضیان اقرار می نمایند ممنوع المعامله نبوده و مشمول ماده (24) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب 31 تیر ماه 87 و اصلاحات بعدی آن نمی باشند. همچنین خریداران قبلی سهام بلوکی اقساطی از سازمان خصوصی سازی که در اجرای قراردادهای منعقده، اقساط آنان معوق گردیده، تا تعیین تکلیف بدهی های قبلی، حق شرکت در مزایده و خرید مجدد سهام را نخواهند داشت.

    این گزارش می افزاید: متقاضیان می توانند برای آگاهی از سایر شرایط واگذاری از جمله نحوه ارائه تضامین و وثایق، نحوه نقل و انتقال سهام، مشوق های واگذاری و فرآیند بررسی و شاخص های ارزیابی صلاحیت متقاضیان به بخش فهرست آگهی دارایی و بنگاه های در حال عرضه در سایت اینترنتی سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir  مراجعه نمایند.

    برچسب ها